Měníte banku? Převody plateb zařídíme za vás

Měníte banku? Převody plateb zařídíme za vás

4. března 2021

5 minut

Rozhodnout se pro novou banku a převést veškeré své finance jinam je snazší, než si možná myslíte. U České spořitelny stačí pár kliknutí na internetu nebo návštěva pobočky. Papírování spojené s převodem účtu za vás už vyřeší banka. Nemusíte se o nic starat. Jednoduše zadáte bankéři své požadavky a můžete celý proces pustit z hlavy.

Změna banky, z níž odcházejí vaše pravidelné platby, probíhá v několika krocích:

  1. Při přechodu k nové bance si založte účet a vyberte služby, které budete chtít využívat. Kontaktovat banku můžete telefonicky, online nebo osobně v nejbližší pobočce.

  2. Převeďte na nový účet všechny trvalé platby a souhlasy s inkasem. V internetovém bankovnictví nebo mobilní aplikaci to zvládnete sami, v pobočce vám může pomoci bankéř.

  3. Informujte o změně banky svého zaměstnavatele i všechny instituce, u nichž máte pravidelné platby. Nebo banku poproste, ať to udělá za vás.

  4. Účet v původní bance si můžete ponechat, ale pokud už o něj nestojíte, zrušíme ho sami. Nikam už chodit nemusíte.

Vyberte si svůj nový účet

Pokud se rozhodnete pro novou banku, je třeba u ní v prvním kroku založit osobní účet. Stačí k tomu jedna návštěva pobočky nebo vyplnění žádosti na internetu. Online žádost zabere asi 15 minut a do 24 hodin je nový účet hotový.

Převeďte trvalé platby a inkasa

S novým účtem můžete přistoupit k samotnému převodu všech plateb, které pravidelně dostáváte i posíláte. Stačí si v internetovém bankovnictví, po telefonu nebo osobně v pobočce vyplnit žádost o změnu platebního účtu. Uveďte číslo původního účtu a seznam plateb, které chcete na nový účet převést. A to jak těch příchozích, jako je třeba výplata ze zaměstnání, tak pravidelných odchozích plateb, jakými jsou nájem, splátka hypotéky nebo připojištění. Zároveň upřesněte termín, kdy mají obě banky celý převod zrealizovat.

Je dobré nastavit převod na období, v němž zrovna nemáte žádné plánované pravidelné platby nebo inkasa.

Informujte o změně své okolí

Nechte si vystavit oznámení o změně účtu pro svého zaměstnavatele s informací, od kterého data se mění účet pro vaši výplatu. A zašlete jej i všem, komu platíte prostřednictvím inkasa. Pokud nemáte chuť se informováním jednotlivých institucí zabývat, Česká spořitelna to ráda vyřídí za vás: od dodavatele plynu přes telefonního operátora až po školní jídelnu. Za necelé dva týdny můžete mít vše hotovo.

Jestliže chcete do nové banky převést spoření, připojištění nebo třeba kreditní kartu, je potřeba to řešit zvlášť, a to jak v nové, tak v původní bance.

Zrušte svůj starý účet

Pokud jste požádali o zrušení účtu v původní bance, dojde k němu až po převedení trvalých plateb. Vy u ní už nemáte žádné povinnosti ani závazky. Se zrušením jsou obvykle rušeny všechny navazující služby, jako je debetní karta, internetové bankovnictví apod.

U lidí, kteří pobírají důchod od ČSSZ, může být kompletní převod pomalejší. Neměl by ale trvat déle než dva měsíce.

Chcete-li si být jistí, že všechno běží, jak má, nerušte původní účet hned. První měsíc či dva pečlivě zkontrolujte, jestli jsou všechny vaše platby realizovány přes nový účet. Jakmile máte jistotu, dejte nám vědět a my váš starý účet zrušíme.

Převedení účtu

Chcete svůj účet převést k nám? Je to snazší, než si myslíte.

Pokračujte dále