Klienti Spořitelny si mohou při telefonních hovorech s bankéřem snadno ověřit, že se jedná o skutečného zaměstnance Spořitelny. Během hovoru stačí bankéře vyzvat, aby zaslal klientovi do aplikace George klíč push notifikaci, ve které je informace o jménu bankéře, jeho telefonním čísle a také uveden unikátní 4místný kód, který na vyzvání klienta bankéř následně přečte. Tzv. vzdálené ověření bankéře již Spořitelna úspěšně otestovala během několika posledních měsíců při hovorech z pobočkové sítě, kontaktního centra v Prostějově či Ostravě, nyní ho spouští na všech externích call centrech, které banka využívá. 

„Vzdálené ověření bankéře je skvělým nástrojem v boji proti podvodným telefonátům, které se v meziročním srovnání více než dvojnásobily. V pilotním provozu, kdy jsme nástroj proti vishingu vyzkoušeli při hovorech z klientského centra v Prostějově, si možnost ověření bankéře vyzkoušelo v průměru 20 tisíc klientů měsíčně. Věříme, že vzdálené ověření bankéře pomocí George klíče se postupně stane standardním krokem v průběhu každého hovoru,” říká Ondřej Pohanka, který je odpovědný za přihlašování do digitálního bankovnictví George a má na starost rozvoj aplikace George klíč.  

Vzdálené ověření bankéře významně přispěje v boji proti různým formám phishingových a vishingových útoků, kdy zpravidla klienty kontaktuje neznámý útočník, vydávající se za zaměstnance České spořitelny, a snaží se z klienta vylákat přihlašovací a bezpečnostní údaje k internetovému bankovnictví (přihlašovací jméno, heslo a datum narození) nebo údaje k platební kartě klienta (číslo karty, platnost, PIN ke a trojmístný kód uváděn na zadní straně karty). Následně klienta přesvědčí, aby předal bezpečnostní kódy z SMS nebo potvrdil operaci v aplikaci George klíč.

Aplikaci George klíč pro bezpečné přihlašování do internetového bankovnictví či potvrzování platby kartou na internetu využívá již více než 1,9 milionu klientů. Díky ní se lze snadno spojit s klientským centrem, spravovat zařízení, na kterých lze George klíč používat, stejně tak zkontrolovat úroveň zabezpečení mobilního zařízení.

Podzimní kampaň Spořitelny na (kyber)bezpečnost

Spořitelna zároveň navázala na dubnovou kampaň #bezpečnáspořka zaměřenou na kyberbezpečnost a od října v ní pokračuje zejména v on-line médiích. Cílem kampaně je představit užitečné nástroje, které pomáhají k ochraně financí. Na pobočkách jsou rovněž k dispozici bankéři, kteří klientům pomohou s nastavením George a bezpečnostní aplikací George klíč, zároveň jim poradí, jak mít osobní data v bezpečí, jak bezpečně platit nebo jak si dávat pozor na phishing a další podvody na internetu. 

Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:

Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS 
Tel.: +420 775 011 550
E-mail: fhruby@csas.cz   
                                                                    

Profil České spořitelny

Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,5 milionu klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.

  • Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti retailových i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
  • Naše internetové a mobilní bankovnictví George má 1,9 milionu uživatelů a je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
  • Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok v průměru 60 miliónů korun.