Jak chránit své internetové bankovnictví

1

Ve svém počítači i mobilním telefonu používejte antivirový program, který pravidelně aktualizujte.

2

Používejte ke své e-mailové schránce ochranu proti spamu. Doplňte je ještě dalšími ochrannými nástroji (antispyware, antiadware, ...).

3

Do svého počítače instalujte pouze legální software.

4

Software v počítači i v mobilním telefonu pravidelně aktualizujte.

5

Do mobilního telefonu instalujte pouze aplikace z oficiálních obchodů (Google Play / App Store).

6

Používejte pouze originální operační systém. Neprovádějte zásahy do operačního systému, které umožňují plný administrátorský přístup - tzv. Jailbreak (pro iOS) či root (pro Android). Takto upravené přístroje nekupujte a nepoužívejte.

7

Neotvírejte neznámé odkazy na podezřelé cizí servery. Navštěvujte pouze důvěryhodné a známé servery. Nestahujte z neznámých serverů.

8

Ke svému počítači či mobilu nepřipojujte neznámá média (USB flashdisk, CD, DVD, ...).

9

Připojujte se k internetu nejlépe prostřednictvím mobilních dat svého operátora, případně přes důvěryhodné wi-fi sítě.

10

Pokud dojde ke ztrátě nebo odcizení vašeho mobilního zařízení, pak nám zavolejte na bezplatnou linku České spořitelny na tel. 800 207 207 (při volání ze zahraničí +420 956 777 956). Pokud jste obdrželi podezřelý podvodný e-mail, který má vzbudit dojem, že byl odeslán Českou spořitelnou, budeme rádi, když nám ho pošlete na adresu phishing@csas.cz.

Kam dále