Jak probíhá vyřízení půjčky a čím můžete celý proces urychlit
Nečekané výdaje, více větších plateb krátce po sobě, nižší příjmy třeba kvůli nemoci. Společným jmenovatelem všech těchto lapálií je jediné: většinou nepočkají do příští výplaty a je třeba je řešit ihned. V takových situacích se jako nejvhodnější řešení ukazuje kontokorent nebo Peníze na klik, které slouží jako rezerva na nečekané výdaje. Potom tu jsou ale i jiné situace – chcete si pořídit nové vybavení do bytu, potřebujete nové auto nebo chcete investovat do vzdělání. Na tyto položky, které pro nás mají dlouhodobý užitek, je vhodná půjčka. Jak to tedy zařídit, abyste na půjčku nemuseli dlouho čekat a dostali ji nejlépe okamžitě?
Půjčku dostanete v nejkratší možné době, pokud:
- O půjčku požádáte u banky, u které máte běžný účet, kam posíláte svou výplatu. Není to žádná řízená diskriminace. Za zrychlení celého procesu pro stávající klienty může to, že vaše "mateřská" banka o vás ví většinu informací potřebných pro vyřízení půjčky. Například kolik vyděláváte nebo kolik vám zbývá volných prostředků po zaplacení nezbytných výdajů. Díky tomu nemusíte tyto informace dokládat a vaše banka se může rovnou pustit do schvalovacího procesu.
- Máte u sebe všechny potřebné dokumenty a nemusíte nic hledat po šuplících. Pokud patříte mezi klienty České spořitelny a necháváte si k nám pravidelně poslat výplatu, bude vám stačit jen platný doklad totožnosti nebo internetové bankovnictví George. Pokud nejste klientem České spořitelny, připravte si ještě doklad o příjmu – to je potvrzení od zaměstnavatele nebo 3 poslední výpisy z účtu, na který si necháváte posílat svou výplatu.
Případné závazky u dalších bank nebo nebankovních institucí dohledáme v úvěrových registrech, takže klienta nezatěžujeme žádnými dalšími potvrzeními (pokud se tedy jedná o půjčku, a ne o konsolidaci půjček od různých institucí).
- Co když o půjčku požádáte online? Pokud patříte mezi klienty České spořitelny a máte u nás běžný účet, na který si necháváte posílat svůj příjem, můžete si v aplikaci George sjednat půjčku na 3 kliknutí.
Půjčka rychle: Co se děje po odeslání žádosti?
Po odeslání žádosti nastává kolečko ověřování údajů a posouzení schopnosti splácet. Pokud žádné půjčky ani jiné závazky nemáte, jste klientem České spořitelny a svoje možnosti jste dobře odhadli (jde především o výši splátek a celkovou výši půjčky), trvá vyřízení vašeho požadavku jen několik minut. Peníze po podpisu smlouvy budete mít na účtu do několika hodin, mnohdy ještě ten samý den. V případě, že jste svoje možnosti odhadli špatně, pošle vám banka alternativní (realističtější) nabídku. Vyřízení by pak – za předpokladu dodání všech dokumentů – nemělo trvat déle než dva pracovní dny.
Mohlo by vás zajímat
Čím naopak vyplacení půjčky zpomalíte?
- Nejste pro banku dostatečně čitelní. Může jít o zatajení závazku (nebo prostě jeho zapomenutí) v podobě další půjčky, leasingu na auto nebo třeba jen nedodání některého z dokumentů. Především v případě, že si půjčujete u jiné než své "mateřské" banky.
- Pokud žádáte o větší sumu peněz. V takovém případě je prověřování vaší schopnosti půjčku zvládnout detailnější.
- Podáte žádost v pátek v pozdně odpoledních hodinách: Ačkoli o půjčku žádáte online přes formulář a drtivá většina procesů se odehraje automaticky během několika minut, procesy většinou končí schválením zodpovědné osoby – a stejně jako jiné společnosti i banky drží víkendy. Pokud tedy požádáte o půjčku v pátek v devět hodin večer, je vaše šance, že budete mít peníze k dispozici ten samý nebo druhý den, mizivá.
- Máte záznam v registrech dlužníků. V takovém případě záleží na tom, jaké konkrétní informace banka v registru dohledá. Ne vždy je výsledkem automatické zamítnutí žádosti. Někdy banka zvolí individuální postup.
Půjčka jednoduše online
Rychlé vyřízení, variabilní splátky, spolehlivý poskytovatel. Zvolte Půjčku od České spořitelny s možností odpuštění splátek.