Zpět na tiskové zprávy

Klienti s nesplaceným dluhem vůči České spořitelně, který je již vymáhán v rámci exekuce, mají nyní možnost splatit pouze původní dlužnou částku – tzv. jistinu a banka jim následně odpustí zbývající část dluhu. Ta je obvykle tvořena úroky za pozdní splacení a náklady na soudní řízení a exekuci. Spořitelna nyní oslovuje více než 12 tisíc klientů v exekuci pomocí SMS zpráv. Spustila také speciální linku 956 777 385, kde se klienti dozví výši jistiny ke splacení a účet, na nějž mají dlužnou jistinu zaplatit. Po zaplacení jistiny se pak již Spořitelna postará o veškerou komunikaci s exekutory a zajistí vymazání zbývajícího dluhu a ukončení exekuce klienta.

Ačkoli nejsou dluhy vůči bankám dominantním důvodem, proč lidé končí v exekuci, je v zájmu banky a celé společnosti, aby se vysoký počet exekucí v Česku významně snížil. Žádná společnost nemůže prosperovat, pokud je její významná část chycena v dluhové pasti,“ říká Tomáš Salomon, předseda představenstva a ředitel České spořitelny.

Naším cílem v rámci Milostivého léta je klientům v exekuci maximálně usnadnit splacení jistiny, proto na sebe přebíráme veškerou komunikaci s exekutory a klient pouze zaplatí dlužnou částku na náš účet. Věříme, že tak celý proces maximálně urychlíme a motivujeme co nejvíce klientů, aby této nabídky využili a zbavili se exekuce,“ říká Marek Ambrož, který je ve Spořitelně odpovědný za proces restrukturalizací.
 

Jaké jsou podmínky pro využití nabídky v rámci kampaně Milostivé léto?

  • klient je fyzickou osobou (nevztahuje se na podnikatele) s nesplaceným dluhem vůči České spořitelně, a.s. nebo Stavební spořitelně České spořitelny, a.s.
  • klientův dluh je vymáhán exekučně - soudním exekutorem

Jak mají klienti postupovat?

  • klient zavolá na speciální bezplatnou linku České spořitelny 956 777 385, kde mu bude poradcem sdělena výše dlužné jistiny a číslo účtu, na který ji má zaslat
  • následně zaplatí dlužnou částku – jistinu (nebo její zbývající část) a část nákladů exekuce ve výši 907,50 Kč (750 Kč + DPH, a to nejpozději do 28. 2. 2022
  • Spořitelna následně vyřídí zastavení. Usnesení, že byla zastavena, pošle klientovi přímo soudní exekutor do několika pracovních dnů po uhrazení dlužné jistiny.

Více informací na www.csas.cz/cs/page/milostive-leto

linka

Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:

Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS 
Tel.: +420 775 011 550
E-mail: fhruby@csas.cz
E-mail: tiskovecentrum@csas.cz    
                                                                    

Profil České spořitelny

Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,5 milionu klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.

  • Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti retailových i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
  • Naše internetové a mobilní bankovnictví George má 1,8 milionu uživatelů a je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
  • Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok v průměru 60 miliónů korun.