Česká spořitelna za poslední rok významně posílila na poli digitalizace a díky tomu zrychlila a zjednodušila proces uzavírání jednotlivých produktů životního a neživotního pojištění. Jednotlivé produkty zaměřené na pojištění lze snadno sjednat přímo v digitálním bankovnictví George, a to bez zdlouhavého vyplňování osobních údajů nebo nutnosti návštěvy pobočky. 

„V loňském roce jsme díky tomu, že si u nás klienti sjednali pojištění schopnosti splácet úvěry, vyplatili přes 400 milionů korun. Největším nárůstem plnění, který má samozřejmě hlavního jmenovatele - a to pandemii koronaviru - byla ztráta zaměstnání (nárůst o 83 %) a pracovní neschopnost (růst o 21 %),” říká Jakub Jírovec, šéf tribu pojištění v České spořitelně, jehož tým se za poslední dva roky rozrostl z pěti na více než 30 expertů a úzce spolupracuje s kolegy v bance i pojišťovnách. V prvním pololetí letošního roku banka zatím z tohoto pojištění klientům vyplatila pojistné plnění ve výši 278 milionů korun.  

Pojištění schopností splácet rostlo a sjednává se větší podíl vyšší varianty zahrnující krytí ošetřování člena rodiny a myslí i na podnikatele při zrušení živnosti. Vlivem pandemie a poklesu zájmu o cestování se meziročně snížil počet klientů, kteří si sjednali cestovní pojištění. 

V prodeji neživotního pojištění pak Česká spořitelna posílila meziročně o 54 % a jen od začátku roku do konce září klienti uzavřeli téměř 29 000 nových smluv. „Reagujeme i na významné živelní události. Od léta mohou klienti z oblastí postižených tornádem využít pojištění nemovitosti na rok zdarma,” doplnil Jan Bojko, který má na starosti ve Spořitelně oblast neživotního pojištění. 

Česká spořitelna tradičně mnoha svým klientům pomáhá i se zajištěním jejich příjmu formou životního pojištění. V této oblasti se povedlo zejména vytvořit nový tabletový proces na sjednání životního pojištění, který razantně zvyšuje klientský zážitek z celého procesu, významně ho digitalizuje, navíc zkracuje o více jak 50 % čas, který je potřebný pro sjednání životního pojištění. „Zaměřili jsme se i na skupinu seniorů, která byla z pohledu produktové nabídky dlouhodobě opomíjená, a připravili ve spolupráci s pojišťovnou Kooperativa dvě nová rizika MAJÁK a MAJÁK+, která pomáhají nejen seniorům se zorientovat v těžkých životních situacích a v případě MAJÁKU+ některé z nich dokonce vyřeší,“ dodal Lukáš Míka, který má ve Spořitelně na starost životní pojištění.

„Významně jsme akcelerovali v oblasti digitalizace, která se promítla do všech našich pojišťovacích produktů. Díky těmto inovacím umíme klientům většinu produktů zprostředkovat skrze digitální kanály rychleji a pohodlněji. Jak technologicky, tak obchodně jsme potvrdili pozici jednoho z největších poskytovatelů pojištění na českém trhu,” doplnil Jakub Jírovec s tím, že prioritou je klást důraz na péči o klienty a pokračovat v zavádění inovací, které pro klienty znamenají rychlost, jednoduchost a pohodlnost. 

Mezi hlavní vylepšení, která za poslední rok Česká spořitelna v oblasti pojištění představila, jsou:

  • Rychlé sjednání pojištění majetku v mobilním bankovnictvím George bez nutnosti návštěvy pobočky;
  • Snadné a rychlejší sjednání pojištění majetku v pobočkové síti, které probíhá na obrazovce tabletu;
  • Infolinka MAJÁK - první produkt ve Spořitelně, který byl vytvořen primárně pro potřeby seniorů; 
  • Dobré rady k hlášení pojistných událostí v mobilním bankovnictví George;
  • Zjednodušení procesu hlášení pojistných událostí přes telefon u pojištění osobních věcí a karet;
  • Nové jednorázové cestovní pojištění přímo v mobilním bankovnictví George bez složitého vyplňování osobních údajů a sjednáním do 1 minuty.

Více informací o pojištění na https://www.csas.cz/cs/osobni-finance/pojisteni  

Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:

Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS 
Tel.: +420 775 011 550
E-mail: fhruby@csas.cz
E-mail: tiskovecentrum@csas.cz    
                                                                    

Profil České spořitelny

Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,5 milionu klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.

  • Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti retailových i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
  • Naše internetové a mobilní bankovnictví George má 1,8 milionu uživatelů a je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
  • Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok v průměru 60 miliónů korun.