Infolinka MAJÁK − rychlá pomoc, když jde o čas

Infolinka MAJÁK − rychlá pomoc, když jde o čas

15. ledna 2021

7 minut

Systém zdravotních a sociálních služeb v České republice je sice bohatý, ale často velmi složitý. Pro mnohé, zejména starší lidi představuje bludiště, ve kterém se nevyznají. Na zdravotní a sociální infolince MAJÁK získají všechny potřebné informace.

Zdravotní a sociální poradna pro celou rodinu

Asistenční infolinka MAJÁK vznikla primárně pro potřeby seniorů, ale mohou se na ni obrátit i jejich blízcí. MAJÁK 24 hodin denně nabízí například konzultace s lékaři různých odborností. Když zavoláte, vždycky na vás budou mít čas a všechno vám ochotně vysvětlí. Můžete s nimi probrat to, co přesně znamená stanovená diagnóza, a také odborné medicínské výrazy, kterým jako laik nemusíte rozumět. MAJÁK také poskytuje poradenství v sociální oblasti. Zjistíte, na jaké příspěvky od státu máte nárok, jaká je nabídka sociální péče nebo kam a pro co zajít na Českou správu sociálního zabezpečení. Kromě člověka, který si službu sjedná, může MAJÁK využívat až šest dalších lidí. Rodina seniora, který potřebuje péči, na lince získá informace například o soukromých ošetřovatelských službách, jejich dostupnosti a cenách.

Na co se můžete ptát

Odborníci na lince MAJÁK vám rychle a spolehlivě zodpoví například tyto dotazy:

  • Je možné, aby za mnou chodil lékař nebo sestra domů?
  • Kdo mi pomůže s úklidem, hygienou nebo vařením, když už to bez pomoci nedokážu?
  • Kde mi zapůjčí pomůcku, kterou budu potřebovat jen pár měsíců, abych si ji nemusel kupovat?

Nebo:

  • Na jaké příspěvky mám nárok? Na služby, které potřebuji, nemám dost peněz.
  • Kde si mám o příspěvek požádat a kdy ho dostanu?
  • Kde najdu žádost a jaké dokumenty musím k žádosti přiložit?

A také:

  • Co vlastně znamená moje diagnóza?
  • Opravdu musím jít na operaci? Neexistuje jiný způsob léčby?
  • Můžu brát nový lék dohromady s těmi, které už užívám?

Dobré rady a podrobné informace v oblasti zdraví a sociálních služeb jsou k nezaplacení. Usnadní vám život, zbaví vás obav a uklidní vás. A to je zejména v dnešní době nesmírně důležité.
 

Asistenční infolinku MAJÁK k životnímu pojištění si můžete sjednat na kterékoli naší pobočce. Kontaktujte svého bankéře, poradí vám, jak postupovat.

MAJÁK je světlem ve tmě

Někdy nás život postaví do situace tak těžké, že je téměř k neunesení. V takových chvílích potřebujeme pomocnou ruku, která nám pomůže naše břemeno nést. Přečtěte si příběh paní Zdeny.

Když šel Jan, manžel paní Zdeny, do důchodu, těšil se, jak bude chodit na svůj milovaný golf, navštěvovat dcery a vnoučata žijící v zahraničí, pracovat na zahradě a plavat v novém bazénu. Užíval jen léky na vysoký tlak a do 65 let byl v podstatě zdravý.

Pak ho začal pobolívat žaludek. Základní vyšetření z krve a moči nic zásadního neodhalila. Potíže se ale stupňovaly a přidružila se k nim bolest nohou. Jednoho dne se Jan nedokázal postavit. V nemocnici mu diagnostikovali trombózu. Lékaři mu dali léky na ředění krve a kvůli přetrvávajícím bolestem břicha jej poslali na sonografické vyšetření a na CT, které odhalilo nález na slinivce s metastázami do jater. Zhoubný nádor již nebylo možné operovat a Janovi zbývalo pár měsíců života.

Zoufalá Zdena hledala řešení, které by jí a manželovi umožnilo důstojně prožít krátký společný čas, který měli před sebou. Její kolegyně měla čerstvě sjednanou službu MAJÁK a poskytla Zdeně číslo pojistné smlouvy. Zdena zavolala na infolinku MAJÁKU a pak už šlo všechno jako na drátkách. Obratem se jí ozvala specialistka, která jí dala praktické rady, co má udělat a na co má nárok. Dokonce zavolala i místnímu starostovi, aby zjistila místní možnosti. Nejužitečnější byly pro Zdenu informace o nároku na tzv. dlouhodobé ošetřovné a o službách domácí hospicové péče. Kontakty a potřebné formuláře jí specialistka poslala do mailu a Zdenu ujistila, že kdykoliv může zavolat znovu. Rady byly velmi užitečné, Zdena se podle nich řídila, a Jan tak mohl strávit poslední týdny svého života v pohodlí domova, obklopen svými nejbližšími.

Pokračujte dále