• Aplikaci George klíč dosud mohli klienti Spořitelny používat jen pro potvrzování transakcí v digitálním bankovnictví George, nově s ní ale mohou skrze aplikaci potvrzovat také veškeré platby kartou v internetových eshopech; 
  • Klienti už tak při platbách na internetu nebudou muset složitě přepisovat kódy z potvrzovacích SMS, ale jednoduše platbu potvrdí šestimístným PINem nebo biometricky, tzn. otiskem prstu či scanem obličeje; 
  • George klíč splňuje požadavky evropské směrnice PSD2 na dvoufaktorové ověření plateb, která bankám ukládá ověřit každou platbu a transakci klienta dvěma bezpečnostními faktory. 

"Aplikaci George klíč pro bezpečné a jednoduché potvrzení transakcí v digitálním bankovnictví používá už každý druhý z našich klientů, kteří platí kartou na internetu alespoň jednou za měsíc," říká Jan Hailich, manažer platebních řešení České spořitelny a doplňuje: "Předpokládáme, že v průběhu příštího roku bude George klíč pro potvrzování internetových plateb v eshopech používat více než 80 % klientů. K rostoucí oblibě aplikace mezi klienty přispívá nejen fakt, že už nemusí složitě opisovat kódy z potvrzovacích SMS, ale přímo z George klíče se mohou v případě potřeby snadno spojit s naším klientských centrem nebo si mohou zobrazit či změnit PIN na své kartě."

George klíč pro potvrzení přihlášení nebo ověření platby již nevyužívá SMS mobilního operátora, ale komunikuje přímo s bankou. Klient tak nemusí složitě opisovat potvrzovací kód z telefonu do webového prohlížeče. S George klíčem klient platbu jednoduše potvrdí jediným šestimístným PINem nebo otiskem prstu či scanem obličeje. George klíč využívá téměř 800 tisíc klientů Spořitelny a v blízké budoucnosti by se měla stát hlavní aplikací pro potvrzování plateb v internetovém a mobilním bankovnictví George, která nahradí dnes převládající potvrzování pomocí SMS zpráv.

Jak budou moci klienti Spořitelny od roku 2021 potvrzovat platby kartou v eshopech?

George klíč

  • klienti s tzv. chytrým telefonem budou moci pro potvrzení plateb v eshopech používat aplikaci George klíč. Předpokládáme, že aplikaci bude využívat v roce 2021 80% našich klientů. 

SMS + behaviorální detekce

  • klienti bez tzv. chytrého telefonu, nebo klienti, kteří nebudou chtít používat George klíč, budou moci i nadále potvrzovat platby v eshopech zadáním číselného kódu z potvrzovací SMS. V tomto případě banka na pozadí analyzuje jedinečné charakteristiky platebního chování klienta a průběžně tvoří unikátní platební profil klienta, který se využívá pro potvrzení identity při online platbách společně se zadaným SMS kódem. 

SMS + ePIN

  • klienti, kteří nebudou chtít používat aplikaci George klíč a kteří zároveň dosud na internetu kartou neplatili (a Spořitelna proto nemá dostatek informací o jejich platebním chování), budou moci i nadále potvrzovat platby v eshopech zadáním číselného kódu z potvrzovací SMS, ale zároveň budou muset vyplnit také tzv. ePIN (pětimístný ePIN si mohou klienti nechat vygenerovat buď v bankomatu Spořitelny nebo v internetovém bankovnictví George). Jakmile tito klienti provedou dostatečný počet plateb na internetu, nebudou již muset ve většině případů ePin zadávat, ale budou moci nadále potvrzovat pouze opisem kódu z SMS . 

Dvoufaktorové ověření plateb

Nová evropská směrnice PSD2 ukládá bankám povinnost zavést od 1. ledna 2021 při placení kartou na internetu tzv. silné ověření klienta. V praxi tak již proto nebude stačit opsat údaje z platební karty a vyplnit potvrzovací kód z SMS. Nově budou muset klienti platbu potvrdit dvěma ze tří možných faktorů:

  • faktor "něco mám" = vlastním telefon s aplikací George klíč 
  • faktor "něco znám" = znám svůj 6místný kód 
  • faktor "něco jsem" = přihlašuji se biometricky, tzn. otisk prstu nebo scan obličeje. 

Česká spořitelna navíc vyvinula unikátní behaviorální systém pro detekci podvodných plateb, díky němuž klienti, kteří platí kartou na internetu opakovaně a Spořitelna má dostatek informací o jejich platebním chování, mohou i nadále pro potvrzování plateb používat kód z potvrzovací SMS (nechtějí-li používat aplikaci George klíč). Behaviorální systém České spořitelny splňuje veškerá kritéria evropské směrnice PSD2.

Podívejte se na více informací o výhodách placení pomocí aplikace Geoge klíč.

linka

Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:

Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS 
Tel.: +420 775 011 550
E-mail: fhruby@csas.cz
E-mail: tiskovecentrum@csas.cz    
                                                                    

Profil České spořitelny

Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,6 miliónu klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.

  • Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti klientských i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
  • Jsme jedinou bankou na trhu, která umožňuje získat půjčku zcela online, aniž by žadatel musel být naším klientem.
  • Naše internetové a mobilní bankovnictví George je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
  • Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok v průměru 60 miliónů korun.