Proč si mám sjednat Variabilitu splátek hypotéky
Do života můžou vstoupit jakékoli nečekané situace nebo si jen budete chtít od splácení hypotéky udělat "volno". A to je chvíle, kdy přichází ke slovu služba Variabilita splátek. Vytrhne vám pověstný „trn z paty“ a vrátí klidný spánek. Nabízí:
- Flexibilitu – když dobu vysokých příjmů nečekaně vystřídá „hubené“ období, můžete si splátky snížit na takovou úroveň, aby neohrozily váš domácí rozpočet. Až se vám příjmy zvednou, splátky si zase navýšíte.
- Pohodlí – služba vám umožňuje plánovat výdaje. Když zjistíte, že část peněz ze splátek na čas potřebujete někde jinde, žádný problém. Snížíte si splátku a finance přesměrujete, kam je třeba.
- Jistotu – budete vědět, že dokážete řešit nečekané situace a nedostanete se do potíží.
Bankomat odmítá platební kartu
Pokud se snažíte vybrat peníze z bankomatu, ale ten zarputile odmítá platební kartu přijmout, může se za tím skrývat několik příčin.
- Bankomat má technický problém.
- Vaší kartě vypršela platnost.
- Karta má poškozený čip.
V případě, že potíže s výběrem přetrvávají, kontaktujte banku, kde se snažíte peníze vybrat.
Pokud jste si jistí, že s vaší kartou je všechno v pořádku, nejjednodušší možnost je najít si pro výběr jiný bankomat.
Česká spořitelna má po celé republice přes 1 700 bankomatů, kde mají všichni naši klienti výběry zdarma. Nejbližší bankomat snadno vyhledáte v Georgi nebo v seznamu poboček a bankomatů
Bankomat „spolknul“ kartu a odmítá ji vydat
Pokud stále používáte kontaktní bankomaty, do kterých vkládáte platební kartu, může se stát, že karta zajede a už nevyjede.
Bankomaty totiž mívají nastavený časový limit na odebrání karty. Proto po výběru slyšíte pípání a vidíte blikání, které vás upozorňuje, abyste na kartu nezapomněli.
Pokud vám do bankomatu karta zajede, můžete mít štěstí a kartu dostanete během pár minut. Pokud vybíráte z bankomatu na pobočce, stačí kontaktovat personál, která vám pomůže získat kartu zpět.
Při výběru mimo pobočku může bankomat spravovat externí firma. V takovém případě kontaktujte svou banku, která vám pomůže problém vyřešit. Na bankomatu vždy najdete telefonní číslo, na které v případě potíží můžete zavolat.
Občas se ale stane, že proces vrácení „spolknuté“ karty je zbytečně zdlouhavý. V takovém případě si můžete nechat vystavit novou kartu.
Bankomat „spolknul“ kartu a odmítá ji vydat
Pokud stále používáte kontaktní bankomaty, do kterých vkládáte platební kartu, může se stát, že karta zajede a už nevyjede.
Bankomaty totiž mívají nastavený časový limit na odebrání karty. Proto po výběru slyšíte pípání a vidíte blikání, které vás upozorňuje, abyste na kartu nezapomněli.
Pokud vám do bankomatu karta zajede, můžete mít štěstí a kartu dostanete během pár minut. Pokud vybíráte z bankomatu na pobočce, stačí kontaktovat personál, která vám pomůže získat kartu zpět.
Při výběru mimo pobočku může bankomat spravovat externí firma. V takovém případě kontaktujte svou banku, která vám pomůže problém vyřešit. Na bankomatu vždy najdete telefonní číslo, na které v případě potíží můžete zavolat.
Občas se ale stane, že proces vrácení „spolknuté“ karty je zbytečně zdlouhavý. V takovém případě si můžete nechat vystavit novou kartu.
Věděli jste, že vám bankomat může „spolknout“ kartu i v případě, že ji máte například polepenou nálepkami? Na platební kartu si proto raději nic nelepte.
Pokud máte kartu nahranou v mobilní peněžence nebo chytrých hodinkách, můžete s ní nadále platit, i když fyzickou kartu u sebe nemáte.
Případně si můžete v Georgi nechat vystavit virtuální kartu. S tou můžete provádět všechny transakce, jak jste zvyklí. Včetně výběrů z bezkontaktních bankomatů.
Špatně zadaný PIN v bankomatu
Možná používáte víc karet, nebo si prostě nemůžete vzpomenout na svůj PIN. Pokud se vám povede zadat vícekrát po sobě chybný PIN, může vám bankomat kartu zabavit.
Jde o bezpečnostní opatření, aby karta nešla zneužít neoprávněným výběrem.
Pokud zadáte chybně PIN kód, bankomat vás na to upozorní. Místo toho, abyste zkoušeli různé kombinace a riskovali zabavení karty, si stačí otevřít aplikaci George a PIN ke své kartě si nechat zobrazit.
Zapomenuté peníze v bankomatu
Přestože k bankomatu jdete často s jediným účelem, a to vybrat hotovost, občas se stane, že ji v bankomatu ve spěchu zapomenete. Zapomenuté peníze v bankomatu hned neznamenají, že jste o ně nenávratně přišli.
Jakmile si uvědomíte, že hotovost postrádáte, kontaktujte banku. V některých bankomatech totiž vydané peníze, které si do určitého času z přihrádky nikdo nevezme, zajedou zpět.
V bankomatech České spořitelny čekají peníze na odběr devadesát sekund a pak se vrací zpět do bankomatu.
Výběr hotovosti uvidíte ve svém výpisu třeba v aplikaci George, ale pokud jste si peníze nevzali, můžete zadat reklamaci transakce.
Některé bankomaty si peníze vezmou zpět a z účtu se vám neodečte ani koruna. V České spořitelně vždy posíláme také informační SMS v případě, že byste při výběru peníze zapomněli z bankomatu odebrat.
Peníze, které leží v bankomatu si rozhodně beztrestně nikdo nemůže vzít. Proto se klidně vraťte k bankomatu, kde jste peníze vybírali a pokud je přímo u pobočky banky, poptejte se, jestli někdo nalezenou hotovost náhodou nevrátil.
Jak správně vložit kartu do bankomatu
Přestože většina bankomatů České spořitelny nabízí bezkontaktní výběry, můžete se setkat s bankomatem, do kterého kartu stále ještě musíte vkládat.
A pak přichází dilema, jak vlastně karta do bankomatu patří. Vždy vkládejte kartu do bankomatu tak, že je přední strana nahoře a čip na kartě směřuje dovnitř.
Pak už stačí jen zadat PIN a zvolit si částku, jakou chcete vybrat.
Věděli jste, že Česká spořitelna jako první zavedla zcela bezkontaktní QR výběry z bankomatu? Bez zadávání PINU a bez nutnosti mít u sebe platební kartu. Stačí jen mobil a aplikace George. Tam si jen vyberete možnost „QR výběr z bankomatu“ a zvolíte si částku. Transakci potvrdíte George klíčem. Do 15 minut pak stačí přijít k jakémukoli bankomatu České spořitelny, naskenovat na obrazovce bankomatu QR kód. V telefonu transakci potvrdíte a vyberete hotovost.