V souvislosti s ukončením činnosti dodavatele energií Bohemia Energy se snažíme našim bývalým klientům Energie ČS nadále pomáhat:
- Ve spolupráci s firmou encall s. r. o. nabízíme klientům možnost využít službu expresního přechodu ze stávajících drahých DPI tarifů k novým dodavatelům se standardními tržními cenami.
- Od 1. ledna 2022 dochází ke změně. Společnost encall s.r.o bude nabízet své služby spojené se změnou dodavatele všem našim klientům pouze napřímo, a to prostřednictvím jejich webu www.encall.cz, nebo e-mailem na dpi@encall.cz, tedy již bez naší součinnosti.
Jak postupovat s nastavením plateb za dodávku energií a plynu
SIPO
- Klientům doporučujeme nastavení SIPO neměnit. Skupina Bohemia Energy deklarovala, že od listopadu nebude odesílat na Českou poštu požadavky na platbu SIPO. Zálohy za energie by se tak v listopadu neměly v přehledu plateb objevit. Naopak by klienti měli v rozpisu plateb obdržet zálohy od nového dodavatele.
- Doporučujeme nicméně přehled plateb, který zašle Česká pošta na konci října nebo začátkem listopadu, zkontrolovat. Pokud tam už platba za energie od Bohemia Energy nebude, není potřeba cokoliv řešit.
- Jak postupovat při jednorázové změně platby za službu SIPO lze nalézt na stránkách České pošty.
Trvalé příkazy, souhlasy s inkasem
- doporučujeme zrušit okamžitě;
- pokud už platba záloh proběhla, Energie ČS ji zohlední v konečném vyúčtování, které bude klientům zasílat.
Jak postupovat, pokud platby za energie již odešly
- bohužel nemůžeme zažádat o vrácení již proběhlé platby pomocí bankovního storna;
- na již proběhlou platbu se nevztahuje žádost o součinnost o vrácení chybně provedené platby, nemá tedy smysl o ni žádat;
- pokud již platba záloh proběhla, Energie ČS bude zpracovávat konečné vyúčtování a peníze uhrazené navíc zohlední v následujícím vyúčtování.
Nejčastější dotazy
Preventivní zrušení, aby plošně platby přestaly odcházet, bohužel udělat nemůžeme. Porušili bychom tím Zákon o platebním styku. Mohla by navíc vzniknout situace, kdy klient pomocí příkazu například doplácí svoje pohledávky, které má má vůči Energii ČS a zrušením takového příkazu bychom klienta mohli dostat do ještě horší situace. Doporučujeme proto klientům zrušení všech příkazů a souhlasů, které mají klienti vůči Energii ČS nastavené.
Energie ČS vám do 4 týdnů zašle konečné vyúčtování, ve kterém bude zohledněna i tato záloha.
Pokud je to možné, doporučujeme zálohu na Energie ČS zrušit a jakmile obdržíte od nového dodavatele nebo dodavatele poslední instance instrukce k novým platbám, nastavíte si zálohy znovu.
Platby za energie prostřednictvím SIPO jsou v tomto měsíci již zahrnuty (podklady pro Českou poštu se zasílají vždy na konci měsíce, proto platby na říjen byly odeslány na konci září). Výše zaplacené zálohy bude zohledněna v konečném vyúčtování, které bude Energie ČS zasílat. Co se týká listopadového SIPO, tak tam již položka pro Energie ČS nebude.
Nejrychlejší způsob zrušení SIPO je zajít osobně na pobočku České pošty a zároveň nahlásit změnu typu platby i pro další položky např. za televizi, rozhlas u daného poskytovatele.
Energie ČS vám do 4 týdnů zašle konečné vyúčtování.
Vyčkejte, EČS zpracovává velké množství agendy, a proto nejsou schopni stanovený termín u všech dotčených zákazníků dodržet. Jejich snahou je, aby konečné vyúčtování zaslali všem do konce tohoto roku. V případě dotazů se můžete obracet na jejich infolinku 800 888 880.
Pokud není znám stav elektroměru, tak se běžně vyúčtování vystavuje dle odhadu spotřeby. Jakmile dostanete dopis od dodavatele poslední instance (DPI) lze stav elektroměru (nahlášení samoodečtu) nahlásit přímo u něj. Dopisy klienti obdrží během příštího týdne.
Přeplatek vám společnost vrátí, do termínu, který je na faktuře uveden.
Doplatek uhraďte podle údajů na faktuře.
Dodávky elektřiny a plynu klientům nebudou přerušené. Nehrozí ani sankce či černý odběr energií. Toto platí i pro klienty Energie ČS.
- Klienti budou mít dodávku zajištěnou od dodavatele poslední instance (DPI). To znamená, že v této chvíli nemusí nic dělat. Automaticky budete převedeni k jinému dodavateli. Dodavatel poslední instance bude klienty písemně kontaktovat nejpozději během příštího týdne.
- Klienti si pochopitelně mohou vybrat nového dodavatele a uzavřít s ním smlouvu o dodávce. Tento proces mohou klienti udělat ve zkrácené lhůtě, přejít kdykoliv bezplatně v řádu dní.
Jestliže nestihnete plynule přejít k novému dodavateli, bude vám automaticky přidělen dodavatel energií, kterého zákon nazývá dodavatelem poslední instance. V současné době jsou jím v závislosti na konkrétním regionu společnosti ČEZ Prodej, E.ON Energie a Pražská energetika v případě elektřiny a E.ON Energie, Innogy Energie (dříve RWE Energie) a Pražská plynárenská v případě plynu. Pod dodavatelem poslední instance můžete jako zákazník být až 6 měsíců, v tomto mezičase je důležité si najít nového dodavatele.
Novým dodavatelem může být i jeden z dodavatelů poslední instance. Pokud se rozhodnete zůstat trvale u tohoto dodavatele i v tomto případě je nutné uzavřít novou smlouvu a to kdykoliv v průběhu 6 měsíců.
Klientům doporučujeme obrátit se na svého stávajícího dodavatele a domluvit se s ním na možnosti zůstat u něj i nadále. Bohužel s největší pravděpodobností za jiných podmínek. Klientům také nabízíme možnost využít nabídky od společnosti encall s. r. o. - v tomto případě musí klient zavolat na linku 800 960 960 a udělit souhlas s předáním jeho kontaktních údajů do společnosti encall.