Aplikace sloužila k blokování hovorů od neznámých čísel.

Pokud máte aplikaci nainstalovanou ve svém telefonu:

  • Aplikaci bez zbytečného odkladu odinstalujte.
  • Vraťte mobilní zařízení do továrního nastavení.
  • Změňte své přihlašovací údaje do internetového bankovnictví - v případě přetrvávajících pochybností o bezpečnosti mobilního zařízení kontaktujte klientskou linku České spořitelny.

Jak chránit své mobilní zařízení:

  • Nainstalujte si antivirový program (případně i firewall) a pravidelně jej aktualizujte.
  • Provádějte pravidelnou aktualizaci software Vašeho chytrého telefonu.
  • Neprovádějte žádný zásah do operačního systému (jailbrake, root).
  • Instalujte aplikace jen z důvěryhodných a již dříve ověřených zdrojů - nastavte si zákaz instalace aplikací z neznámých zdrojů.
  • Před stahováním jakýchkoliv aplikací si pečlivě pročtěte recenze – pokud uživatelé nemají kladnou zkušenost, raději se instalování aplikace vyhněte.
  • Pozorně čtěte informace při instalování různých aplikací – především u aplikací, které vyžadují příliš mnoho povolení k přístupu.
  • U každého povolení se zamyslete, zda aplikace skutečně dané povolení ke své funkčnosti potřebuje – podezřelá povolení nepovolujte.
  • Většina malware si žádá, aby se stal administrátorem vašeho zařízení – takové povolení nedávejte a aplikaci neinstalujte.

V případě, že byste měli pocit, že někdo napadl vaše internetové bankovnictví, kontaktuje bez zbytečného odkladu klientskou linku České spořitelny na telefonním čísle 800 207 207, ze zahraničí +420 956 777 956.