Aplikace sloužila k blokování hovorů od neznámých čísel.
Pokud máte aplikaci nainstalovanou ve svém telefonu:
- Aplikaci bez zbytečného odkladu odinstalujte.
- Vraťte mobilní zařízení do továrního nastavení.
- Změňte své přihlašovací údaje do internetového bankovnictví - v případě přetrvávajících pochybností o bezpečnosti mobilního zařízení kontaktujte klientskou linku České spořitelny.
Jak chránit své mobilní zařízení:
- Nainstalujte si antivirový program (případně i firewall) a pravidelně jej aktualizujte.
- Provádějte pravidelnou aktualizaci software Vašeho chytrého telefonu.
- Neprovádějte žádný zásah do operačního systému (jailbrake, root).
- Instalujte aplikace jen z důvěryhodných a již dříve ověřených zdrojů - nastavte si zákaz instalace aplikací z neznámých zdrojů.
- Před stahováním jakýchkoliv aplikací si pečlivě pročtěte recenze – pokud uživatelé nemají kladnou zkušenost, raději se instalování aplikace vyhněte.
- Pozorně čtěte informace při instalování různých aplikací – především u aplikací, které vyžadují příliš mnoho povolení k přístupu.
- U každého povolení se zamyslete, zda aplikace skutečně dané povolení ke své funkčnosti potřebuje – podezřelá povolení nepovolujte.
- Většina malware si žádá, aby se stal administrátorem vašeho zařízení – takové povolení nedávejte a aplikaci neinstalujte.
V případě, že byste měli pocit, že někdo napadl vaše internetové bankovnictví, kontaktuje bez zbytečného odkladu klientskou linku České spořitelny na telefonním čísle 800 207 207, ze zahraničí +420 956 777 956.