Prohlášení o přístupnosti
Informace o přístupnosti služeb České spořitelny, a.s.
(podle zákona o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb)
Úvodní informace
Tyto informace o přístupnosti našich služeb jsme zpracovali na základě § 14 odst. 1 zákona č. 424/2023 Sb., o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb.
Naší prioritou je zajištění rovného přístupu k našim službám širokému okruhu klientů, včetně klientů se zdravotním postižením či jiným funkčním omezením. Proto průběžně upravujeme a rozvíjíme naše digitální i jiné služby tak, aby odpovídaly platným právním požadavkům, evropským i českým technickým normám a zásadám dobré praxe v oblasti přístupnosti. Naše služby jsou dostupné online, telefonicky i na pobočkách. Všechny služby jsou navrženy tak, aby byly přístupné a srozumitelné pro každého.
Tento dokument popisuje, jakým způsobem naplňujeme požadavky na přístupnost u námi poskytovaných služeb, které spadají do působnosti zákona o požadavcích na přístupnost. Všeobecný popis našich služeb a další informace najdete na našich webových stránkách.
Informace o plnění požadavků na přístupnost
Služby poskytujeme v souladu se zákonem o požadavcích na přístupnost za dodržení základních principů přístupnosti, tj. vnímatelnost, ovladatelnost, srozumitelnost a stabilita.
Digitální rozhraní našich služeb vč. metod identifikace, elektronických podpisů, bezpečnosti a platebních služeb bylo navrženo v souladu s:
- standardem WCAG 2.1 – úroveň AA;
- harmonizovanou normou EN 301 549 v aktuálním znění.
Některé části našich služeb nemusí být plně v souladu s požadavky na přístupnost dle výše uvedených technických norem. V případech, kdy nelze zajistit přístupnost dané části služby v souladu s požadavky těchto norem, je přístupnost zajištěna alternativním způsobem, který umožňuje rovnocenný přístup ke službě.
Zde je popis, jakým alternativním způsobem je zajištěno splnění požadavků na přístupnost:
- Na pobočkách jsou k dispozici naši zaměstnanci, kteří jsou připraveni vysvětlit poskytované služby nebo osobně asistovat při jejich využívání.
- Přehled poboček s uvedením dostupnosti a poskytovaných služeb pro osoby se zdravotním omezením je uvedený na internetových stránkách www.csas.cz, kde je také uvedené, zda:
- má pobočka bezbariérový přístup,
- pobočka umožňuje online tlumočení do znakové řeči nebo přepis hovoru,
- je k dispozici hlasová navigace pro nevidomé a slabozraké.
Přehled bankomatů s informací o bezbariérovém přístupu a možností obsluhy pro nevidomé a slabozraké je uvedený také na našich internetových stránkách.
Při kontaktování naší infolinky +420 277 207 207 můžeme poskytnout také on-line přepis hovoru.
Služby podpory
Naše služby podpory poskytují informace o přístupnosti našich služeb a jejich kompatibilitě s podpůrnými technologiemi. Následující služby podpory jsou přístupné i pro osoby se zdravotním omezením:
Infolinka: +420 277 207 207 nebo bezplatné volání z internetového bankovnictví George.
Napište nám: prostřednictvím chatu na internetových stránkách www.csas.cz.
Závěrečné informace
- Zvuková forma
V souladu s § 14 zákona o požadavcích na přístupnost poskytneme tento dokument také ve zvukové formě, a to na Vaši žádost. V případě zájmu o zvukovou verzi tohoto dokumentu nás prosím kontaktujte prostřednictvím níže uvedených kontaktních údajů. Zvuková forma bude poskytnuta v přiměřené lhůtě a způsobem odpovídajícím potřebám žadatele.
- Naše kontakty
V případě potřeby nás kontaktovat, využijte jeden z následujících způsobů:
Informační linka banky: +420 277 207 207
E-mail: csas@csas.cz
Internetové stránky: www.csas.cz, www.ersteprivatebanking.cz, www.erstepremier.cz
- Aktualizace a účinnost
Tento dokument aktualizujeme v závislosti na rozvoji našich služeb.
Tyto Informace o přístupnosti služeb České spořitelny, a.s. jsou účinné od 28. 6. 2025.
ÚVODNÍ INFORMACE
Tento všeobecný popis našich služeb a jejich fungování jsme zpracovali na základě § 14 odst. 2 zákona č. 424/2023 Sb., o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb.
Naší prioritou je zajištění rovného přístupu k našim službám širokému okruhu klientů, včetně klientů se zdravotním postižením či jiným funkčním omezením. Proto průběžně upravujeme a rozvíjíme naše digitální i jiné služby tak, aby odpovídaly platným právním požadavkům, evropským i českým technickým normám a zásadám dobré praxe v oblasti přístupnosti. Naše služby jsou dostupné online, telefonicky i na pobočkách. Všechny služby jsou navrženy tak, aby byly přístupné a srozumitelné pro každého.
Tento dokument je určen pro rychlou orientaci a pochopení základních principů našich služeb. Podrobné informace, včetně všech podmínek, najdete ve smlouvách, obchodních podmínkách a na našich webových stránkách.
SPOTŘEBITELSKÉ ÚVĚRY
Nabízíme různé typy spotřebitelských úvěrů. Tyto úvěry Vám umožní získat potřebné finance na nákup zboží, služeb, bydlení nebo řešení nečekaných výdajů. Mezi naše hlavní produkty patří nezajištěné půjčky, hypotéky a úvěry s možností opakovaného čerpání (kreditní karty, revolvingové úvěry a kontokorenty).
1. Nezajištěné úvěry (půjčky)
Můžete si půjčit peníze na cokoliv bez nutnosti zajištění.
Výše půjčky a doba splácení závisí na Vašich potřebách a bonitě.
Půjčku splácíte pravidelnými měsíčními splátkami, které obsahují jistinu i úroky.
Úroková sazba je stanovená individuálně na celou dobu trvání úvěru a dozvíte se ji před podpisem smlouvy.
V průběhu splácení můžete požádat o změnu výše splátek, odklad splátek nebo úvěr zcela či zčásti předčasně splatit.
2. Hypotéky
Hypotéka je úvěr určený na financování bydlení (např. pořízení, výstavba nebo rekonstrukce nemovitosti).
Je zajištěná nemovitostí.
Výše hypotéky může být od statisíců až po miliony korun, v závislosti na Vaší bonitě a hodnotě nemovitosti poskytnuté k zajištění.
Splácení probíhá v měsíčních splátkách po dobu několika let až desítek let.
Úroková sazba je zpravidla fixní na určité období nebo pohyblivá.
3. Kreditní karty
Kreditní karta je platební karta poskytovaná k úvěru, která Vám umožní čerpat úvěr až do stanoveného limitu.
S kartou můžete platit v obchodech, na internetu i vybírat hotovost.
Každý měsíc splácíte podle Vaší volby minimální stanovenou částku nebo celý dluh.
Pokud splatíte celou dlužnou částku v bezúročném období (až 55 dní), neplatíte úroky.
Za platby kartou můžete získat odměny nebo cashback.
4. Přečerpání (kontokorent) a revolvingový úvěr
Kontokorent je povolené přečerpání Vašeho platebního účtu do mínusu až do sjednaného limitu. Revolvingový úvěr (např. Peníze na klik) je úvěr, u kterého máte k dispozici úvěrový limit.
Peníze můžete v rámci úvěrového limitu čerpat opakovaně a kdykoliv, podle potřeby.
Úroky platíte pouze z vyčerpané částky a jen za dny, kdy jste „v mínusu“ (kontokorent), resp. jen z vyčerpané a nesplacené částky (revolvingový úvěr).
Kontokorent je vhodný pro krátkodobé překlenutí nedostatku peněz. Revolvingový úvěr je úvěr vhodný jako rezerva pro nenadálé výdaje.
5. Jak úvěry fungují – stručné vysvětlivky
Sjednání úvěru: Požádáte o úvěr online, telefonicky nebo na pobočce, případně u našich obchodních zástupců. Pro posouzení žádosti potřebujeme ověřit Vaši totožnost, Vaše příjmy a výdaje.
Schválení a čerpání: Po schválení Vám peníze po splnění případných podmínek čerpání pošleme na Váš účet nebo na účet určený k úhradě daného závazku, nebo otevřeme úvěrový limit a případně vystavíme kreditní kartu.
Splácení: Každý měsíc splácíte dohodnutou částku (u kontokorentu stačí vyrovnat jednou ročně). U některých úvěrů můžete splatit vše dříve bez sankcí.
Úroky a poplatky: Úroková sazba a případné poplatky jsou stanoveny ve smlouvě. Vždy je znáte předem.
Pojištění: Můžete si sjednat pojištění pro případ neschopnosti splácet v případě nemoci, ztráty zaměstnání nebo jiné nenadálé životní situace (s výjimkou kontokorentu). U hypoték si můžete sjednat i pojištění nemovitosti.
Předčasné splacení: Úvěr můžete kdykoliv splatit dříve, většinou bez poplatků či nákladů (s výjimkou hypoték).
Změna či odklad splátek: V případě potřeby lze požádat o změnu výše či odklad splátek (s výjimkou kontokorentu).
INVESTIČNÍ SLUŽBY
Nabízíme komplexní investiční služby, které Vám mohou pomoct zhodnocovat Vaše finanční prostředky podle Vašich potřeb a cílů. Naše služby zahrnují obstarávání nákupu a prodeje investičních nástrojů, investiční poradenství a pro vybrané skupiny klientů také službu obhospodařování majetku (správu aktiv).
1. Obstarávání nákupu a prodeje investičních nástrojů
Umožňujeme Vám nakupovat a prodávat širokou škálu investičních nástrojů, jako jsou akcie, podílové fondy, dluhopisy, ETF, certifikáty a další.
Obchody provádíme na tuzemských i zahraničních trzích. Pokyny k nákupu nebo prodeji nám můžete zadat osobně, telefonicky, přes internetové bankovnictví George nebo prostřednictvím služby Investiční makléř ČS.
Po provedení každého obchodu Vám zašleme potvrzení a pravidelně Vás informujeme o stavu Vašeho portfolia.
2. Investiční poradenství
Pokud si nejste jisti, jak investovat, nabízíme Vám individuální investiční poradenství. Na základě informací o Vaší finanční situaci, investičních cílech, zkušenostech a znalostech v oblasti investic a vztahu k riziku Vám doporučíme vhodné investiční řešení.
Společně stanovíme investiční horizont (doba, na kterou investujete) a míru rizika, kterou jste ochotni přijmout. Zohledníme také Vaše preference ohledně udržitelnosti investic.
Výsledkem je konkrétní investiční nabídka na míru, kterou obdržíte včetně potřebných dokumentů.
3. Obhospodařování majetku (správa aktiv)
Pokud chcete, aby se o Vaše investice starali odborníci, můžete využít službu správy aktiv. Na základě Vámi zadaných parametrů a cílů budeme aktivně spravovat Vaše investiční portfolio.
Pravidelně vyhodnocujeme složení portfolia a provádíme potřebné změny, abychom dosáhli stanovených cílů a respektovali zvolenou míru rizika.
4. Jak začít investovat
Investovat s námi můžete snadno – například přes mobilní aplikaci George, kde si vyberete investiční produkty sami („Najdi a kup“) nebo si necháte doporučit řešení na míru („Investice v kapse“).
Pro sjednání investičních služeb je potřeba uzavřít smlouvu a ověřit Vaši totožnost. Před poskytnutím služby Vás požádáme o informace potřebné k posouzení přiměřenosti, případně vhodnosti investice pro Vás.
5. Bezpečnost a ochrana Vašeho majetku při investování
Vaše investice jsou evidovány na Vašich majetkových účtech. Investiční nástroje jsou uloženy v souladu s právními předpisy, v ČR nebo u zahraničních depozitářů.
Váš majetek je chráněn systémem Garančního fondu obchodníků s cennými papíry až do výše 90 % majetku, maximálně však do ekvivalentu 20 000 EUR na jednoho klienta.
6. Důležité informace o investování
Investování je spojeno s rizikem kolísání hodnoty investice a návratnost investice není zaručena.
Vždy jednáme s odbornou péčí a v nejlepším zájmu klienta. Veškeré poplatky a podmínky jsou uvedeny ve smlouvě a ceníku.
Podrobné informace a dokumenty Vám poskytneme před sjednáním služby a jsou dostupné na našich webových stránkách nebo na pobočkách.
Pokud potřebujete další vysvětlení nebo pomoc, jsme Vám k dispozici osobně, telefonicky i online.
PLATEBNÍ SLUŽBY
Nabízíme širokou škálu platebních služeb, které Vám umožní bezpečně a pohodlně spravovat Vaše finance, provádět platby a vybírat hotovost v ČR i v zahraničí.
1. Platební karty
K platebnímu účtu od nás získáte debetní kartu, kterou můžete platit v obchodech, na internetu, vybírat hotovost z bankomatů a spravovat finance online nebo přes internetové bankovnictví George.
Nabízíme také virtuální karty pro bezpečné internetové platby a možnost platit mobilem nebo chytrými hodinkami (Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay).
K účtu můžete zřídit trvalé příkazy, inkasa nebo posílat jednorázové platby v korunách i cizích měnách.
2. Hotovostní a bezhotovostní operace
Vybírat i vkládat hotovost můžete v široké síti našich bankomatů a vkladomatů po celé ČR i v zahraničí.
Transakční terminály (Platbomaty) umožňují zadávat platby jednoduše – stačí vložit kartu, zadat PIN a postupovat podle pokynů na obrazovce. Platby lze zadat ručně nebo načíst pomocí čárového či QR kódu, například z faktur nebo SIPO.
3. Online platby a platební tlačítka
Platby z účtu můžete zadávat jednoduše online přes internetové bankovnictví George.
Pro platby v e-shopech nabízíme službu Platba 24 – rychlý a bezpečný způsob, jak zaplatit za zboží nebo služby přímo z Vašeho účtu. Stačí zvolit Platbu 24 při nákupu a potvrdit platbu v internetovém bankovnictví.
Okamžité platby umožňují převod peněz mezi účty v řádu sekund, a to i mezi různými bankami v ČR.
4. Další služby a bezpečnost
Nabízíme možnost nastavení limitů pro platby a výběry, správu karet a sledování transakcí přes internetové bankovnictví George.
Pro bezpečnost Vašich peněz doporučujeme chránit přístupové údaje a pravidelně kontrolovat pohyby na účtu.
V případě ztráty nebo krádeže karty ji můžete ihned zablokovat online nebo na zákaznické lince.
5. Vysvětlivky k fungování platebních služeb
Platební příkaz je zadání pokynu k převodu peněz z Vašeho účtu na jiný účet. Musíte uvést číslo účtu příjemce, částku, případně variabilní symbol a další údaje dle typu platby.
Platby kartou probíhají přes platební terminály obchodníků, online nebo výběrem z bankomatu. Při platbě zadáváte PIN nebo potvrzujete platbu v aplikaci.
Trvalý příkaz je opakovaná platba ve stejné výši a na stejný účet v pravidelných intervalech.
Inkaso je povolení pro příjemce, aby si sám strhl peníze z Vašeho účtu (například za energie).
Platba 24 je online platební tlačítko, které umožňuje rychlou platbu v e-shopu přímo z Vašeho účtu.
SLUŽBY SPOJENÉ S PLATEBNÍM ÚČTEM
Nabízíme platební účty, ke kterým poskytujeme různé platební služby a další služby spojené s vedením účtu. Platební účet je základním nástrojem pro správu Vašich financí – umožňuje Vám přijímat a odesílat peníze, platit kartou, vybírat hotovost a využívat další služby podle Vašich potřeb.
1. Založení a vedení platebního účtu
Platební účet si můžete založit online, na pobočce nebo prostřednictvím mobilní aplikace George.
K účtu získáte debetní kartu a možnost vytvořit si i virtuální kartu pro bezpečné platby na internetu.
Vedení účtu je zdarma nebo za poplatek podle typu účtu a využívání služeb.
2. Platební služby spojené s platebním účtem
Můžete provádět bezhotovostní platby (příkazy k úhradě, trvalé příkazy, inkasa, SIPO), a to v korunách i v cizích měnách v rámci ČR i zahraničí.
Všechny příchozí platby v Kč v rámci ČR a v EUR v rámci Evropského hospodářského prostoru jsou zdarma.
Elektronicky zadané odchozí platby v Kč a EUR jsou zdarma v rámci balíčků služeb.
Platby lze zadávat přes internetové bankovnictví George, telefonicky nebo na pobočce.
Okamžité platby mezi účty v ČR probíhají v řádu sekund.
3. Povolené přečerpání (kontokorent) a nepovolené překročení
K účtu si můžete sjednat kontokorent (povolené přečerpání), který Vám umožní krátkodobě čerpat peníze „do mínusu“ až do sjednaného limitu.
Úroky platíte pouze za období a částku, kterou jste přečerpali.
Kontokorent můžete kdykoliv splatit a opakovaně čerpat.
Úroky Vám budeme účtovat také v případě, že přečerpání nemáte sjednané, ale přesto překročíte zůstatek na svém účtu (nepovolený debet).
4. Platební nástroje a jejich využití
K účtu Vám vydáme debetní kartu (plastovou nebo virtuální), kterou můžete platit v obchodech, na internetu, vybírat hotovost z bankomatů v ČR i zahraničí a vkládat hotovost na účet.
Kartu lze přidat do mobilní peněženky a platit telefonem nebo hodinkami (Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay).
K účtu lze získat i další nástroje, například jednorázové virtuální karty pro bezpečné online platby.
Platebním nástrojem je také naše internetové bankovnictví George, které můžete využívat, když si sjednáte naši Bankovní IDentitu.
5. Další služby spojené s účtem
Elektronické výpisy z účtu, správa limitů karet, nastavení notifikací o pohybech na účtu.
Možnost využít slevové programy (například Moneyback – odměny za platby kartou) v mobilní aplikaci George.
Vklad a výběr hotovosti na pobočce nebo v bankomatech.
6. Vysvětlivky k fungování služeb spojených s účtem
Platební účet slouží k přijímání a odesílání peněz, správě financí a provádění platebních transakcí.
Debetní karta umožňuje platit v obchodech, vybírat hotovost a provádět platby na internetu.
Virtuální karta je určena pro bezpečné online platby, existuje pouze v elektronické podobě.
Kontokorent je možnost jít do mínusu do předem sjednaného limitu, úroky platíte jen za skutečně přečerpanou částku.
Trvalý příkaz je pravidelná platba ve stejné výši na stejný účet.
Inkaso/SIPO umožňuje automatické strhávání plateb (např. za energie, služby).
Okamžitá platba je převod peněz mezi účty v řádu sekund.
Naše služby spojené s platebními účty jsou dostupné online, na pobočkách i v internetovém bankovnictví. Jsou navrženy tak, aby byly přístupné a srozumitelné pro každého. Pokud potřebujete pomoc, rádi Vám poradíme osobně, telefonicky i online.
SLUŽBY ELEKTRONICKÉHO OBCHODOVÁNÍ
Nabízíme služby elektronického obchodování, které Vám umožňují pohodlně a bezpečně sjednávat a spravovat bankovní produkty a služby na dálku – prostřednictvím internetových stránek nebo mobilních zařízení, elektronickými prostředky a na základě Vaší individuální žádosti.
1. Co jsou služby elektronického obchodování
Služby elektronického obchodování jsou všechny služby, které Vám umožní uzavírat smlouvy s námi na dálku, bez nutnosti návštěvy pobočky.
Typicky jde o sjednání účtu, půjčky, investic, pojištění, změnu nastavení produktů nebo zadání platebních příkazů přes internetové bankovnictví George, mobilní aplikaci nebo webové stránky.
Služby jsou dostupné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Podmínkou využití našich služeb elektronického obchodování je sjednání Bankovní IDentity.
2. Jak fungují služby elektronického obchodování
Přihlásíte se do internetového bankovnictví George pomocí bezpečných přihlašovacích údajů a ověření (např. Bankovní IDentita, SMS kód).
Vyberete službu, kterou chcete využít (například sjednání produktu, změna nastavení, zadání platby).
Vyplníte potřebné údaje a potvrdíte svůj požadavek elektronicky (například pomocí SMS kódu nebo potvrzení v aplikaci).
Po úspěšném dokončení Vám zašleme potvrzení a potřebné dokumenty elektronicky.
V případě investičních služeb můžete využít online platformu TraderGO nebo službu Investiční makléř, kde uzavíráte obchody s investičními nástroji v reálném čase nebo prostřednictvím bankéře na telefonu.
3. Hlavní výhody a bezpečnost služeb elektronického obchodování
Vše vyřídíte pohodlně odkudkoliv, bez nutnosti chodit na pobočku.
Smlouvy a další dokumenty uzavíráte a spravujete elektronicky, přehledně a bezpečně.
Přístup k Vašim produktům je chráněn víceúrovňovým zabezpečením (heslo, SMS).
Vaše data a transakce jsou chráněny moderními technologiemi a pravidelně kontrolovány.
4. Příklady služeb elektronického obchodování
Uzavření smlouvy o platebním účtu, spořicím účtu nebo půjčce online.
Založení investičního portfolia a online obchodování s cennými papíry přes platformu TraderGO nebo Investiční makléř.
Zadání platebních příkazů, správa trvalých příkazů a inkas v internetovém bankovnictví.
Online platby v e-shopech pomocí služby Platba 24, která Vás bezpečně přesměruje do prostředí banky pro potvrzení platby.
Změna nastavení produktů, blokace karty, žádost o novou kartu nebo sjednání pojištění v internetovém bankovnictví George.
5. Vysvětlivky k fungování služeb elektronického obchodování
Internetové bankovnictví je souhrnné označení pro všechny služby, které využíváte přes internet nebo mobilní aplikaci.
Platba 24 je služba pro rychlé a bezpečné online platby v e-shopech, kdy potvrzujete platbu přímo v prostředí banky.
TraderGO je online platforma pro obchodování s investičními nástroji v reálném čase.
Investiční makléř je služba, kde obchody realizujete prostřednictvím bankéře na telefonu.
Virtuální karta je elektronická platební karta pro bezpečné platby na internetu.
ZÁVĚREČNÉ INFORMACE
1. Zvuková forma
V souladu s § 14 zákona o požadavcích na přístupnost poskytneme tento dokument také ve zvukové formě, a to na Vaši žádost. V případě zájmu o zvukovou verzi tohoto dokumentu nás prosím kontaktujte prostřednictvím níže uvedených kontaktních údajů. Zvuková forma bude poskytnuta v přiměřené lhůtě a způsobem odpovídajícím potřebám žadatele.
2. Naše kontakty
V případě potřeby nás kontaktovat, využijte jeden z následujících způsobů:
- Informační linka banky: +420 277 207 207
- E-mail: csas@csas.cz
- Internetové stránky: www.csas.cz, www.ersteprivatebanking.cz, www.erstepremier.cz
3. Aktualizace a účinnost
Tento dokument aktualizujeme v závislosti na rozvoji našich služeb.
Tento Všeobecný popis služeb České spořitelny, a.s. a jejich fungování je účinný od 28. 6. 2025.