Uvědomujeme si a podporujeme harmonický vztah mezi udržitelností a růstem
- UDRŽITELNOST JE NEZBYTNÝM PŘEDPOKLADEM:
Proč bychom měli uvažovat o udržitelnosti, když převládajícím měřítkem úspěchu je růst? Z krátkodobého hlediska je lpění na udržitelnosti spíše překážkou. Z dlouhodobého hlediska, které by mělo být určující, je přijetí udržitelných postupů zásadní. - FIRMY A ZÁKAZNÍCI JDOU RUKU V RUCE:
Podle nedávných průzkumů Češi nyní jednoznačně očekávají, že se velké firmy budou chovat odpovědně a udržitelně a zároveň budou pomáhat svým zákazníkům, aby dělali totéž a rozvíjeli se společně. - ČESKÁ SPOŘITELNA – SPOLEHLIVÝ PRŮVODCE PRO KLIENTY:
Věříme, že jako velká banka můžeme účinně prosazovat myšlenku dlouhodobě udržitelné prosperity. Stát se důvěryhodným průvodcem pro naše klienty znamená pracovat především na sobě a dosahovat nejvyšších standardů v péči o naše zaměstnance, v práci pro naše klienty a v našem vlivu na životní a sociální prostředí. - SNÍŽENÍ UHLÍKOVÉ STOPY A VZDĚLANĚJŠÍ SPOLEČNOST:
Jsme Česká spořitelna a jako největší banka v zemi chceme podporovat pozitivní změny ve společnosti. Zaměřujeme se na oblast životního prostředí prostřednictvím snižování uhlíkové stopy a na oblast sociálního prostředí prostřednictvím spravedlivější a vzdělanější společnosti.
Naše hlavní cíle pro rok 2023
posuzujeme z hlediska 3 oblastí dopadu:
#silnější banka
#silnější klienti
#silnější společnost
Pro naše firemní klienty poskytujeme Poradenství v oblasti finančního zdraví a udržitelného podnikání, které nabízí nástroje na zlepšení hospodaření podniku a průvodce udržitelností, včetně e-mobility, fotovoltaiky a výpočtu uhlíkové stopy.
Poskytli jsme nástroj DEAP pro srovnání cen energií a zlepšili finanční zdraví našich klientů prostřednictvím programu Moneyback. V rámci tohoto programu více než 1 milion klientů získalo zpět celkem 0,7 mld. Kč. Zdůraznili jsme tak náš dopad na úspory a energetickou efektivitu.
V mobilní aplikaci George jsme spustili poradenskou FIT zónu, kterou navštívilo 750 000 klientů pro rady a tipy o finančním zdraví. Podpořili jsme tím náš vliv v digitálním finančním zdraví a správných finančních návycích.
V rámci naší iniciativy Dostupné bydlení zlepšujeme přístupnost bydlení pro základní profese. Zahájili jsme výstavbu více než 600 dostupných nájemních bytů ve třech projektech v Praze a ve Žďáru nad Sázavou.
Do roku 2025 jsme si stanovili strategické závazky pomáhat klientům vytvářet finanční rezervy, spořit si na důchod, podporovat české firmy v konkurenceschopnosti a udržení pracovních míst a zpřístupnit finanční vzdělávání všem dětem v České republice.
Poskytli jsme 1 050 Hypoték pro budoucnost v celkové výši 4,2 miliardy Kč a nabídli různé ESG nástroje, včetně kalkulaček pro e-mobilitu a fotovoltaický potenciál, které podporují zaměření našich klientů na udržitelnost.
Na naší cestě k dosažení Net Zero portfolia jsme klientům zafinancovali investice ve výši 536 milionů EUR a vypracovali jsme dekarbonizační scénáře pro klíčová průmyslová odvětví. V provozních aktivitách jsme dosáhli 75% snížení emisí CO2*.
*ve srovnání s výchozím rokem 2017
Aktivně podporujeme naše komunity prostřednictvím iniciativ, jako jsou „Silnější hybatelé“, „Dokážeme víc“, „Dny jinak“. Společně s naším úsilím v oblasti Sociálního bankovnictví tak přispíváme k pozitivním společenským změnám.
Prostřednictvím naší Nadace ČS jsme spustili novou webovou aplikaci pro finanční vzdělávání dětí a mládeže. Investice ve výši 130 milionů Kč je v souladu s naším závazkem zvyšovat finanční gramotnost v rámci projektu Abeceda peněz a partnerství s vysokými školami.
Zvýšili jsme spokojenost klientů, která se projevila zlepšením hodnoty NPS (Net Promoter Score) z 39 na 40, a dosáhli jsme 72% skóre interních fanoušků, což dokládá naše zaměření na kvalitu, angažovanost a péči o zaměstnance.
Náš závazek dosahovat nejvyšších standardů ve všech našich činnostech získal v roce 2023 uznání
Excelentní péče
o well-being zaměstnanců
První místo v průzkumu TOP zaměstnavatelů
Kategorie: Bankovnictví a Investice
Ocenění: Top volba kariéry pro vysokoškolské studenty
Přední postavení v oblasti environmentálních a sociálních dopadů
Top Odpovědná Firma
Organizace: Business pro Společnost
Ocenění: 2. nejlepší nefinanční zpráva mezi bankami
Customer Centricity World Series Awards 2023
Kategorie: Strategie & Krizové řízení
Ocenění: Úsilí banky o pomoc válkou postižené Ukrajině
Ocenění Ministerstva financí 2023
Ocenění: Za druhého největšího plátce daně z příjmů právnických osob v České republice za rok 2022.
Výjimečná
klientská řešení
Zlatá koruna 2023
Kategorie: Best Banking Products of the Year 2023
Ocenění : Tři zlaté koruny za první místo: hypotéky, virtuální platební karta George, Abeceda peněz.
Banka roku 2023
Ocenění:
První místo: Privátní Banka Roku, Hypotéka Roku
Druhé místo: Korporátní Banka, Banka roku
Třetí místo: Banka zákazníka, Banka bez bariér
TOP APP Award 2023
Kategorie: Nejlepší bankovní mobilní aplikace v České republice
Ocenění: Druhé místo za naší mobilní aplikaci George
Posouváme udržitelnost, dosahujeme milníků
a stanovujeme nové cíle pro silnější budoucnost
Téměř 200 let existujeme s jednoduchým cílem, který byl tehdy revoluční a dodnes nás odlišuje. Vedeme naše klienty k finančnímu zdraví a dlouhodobé prosperitě a věříme, že s naší finanční silou můžeme vytvořit #silnější banku, #silnější klienty i #silnější společnost.
Děláme stálé pokroky směrem k naším ESG cílům se zaměřením na:
- Zvyšování našeho Net Promoter Score (NPS)* udržováním vysokých standardů v péči o zaměstnance, službách pro klienty a environmentálním a sociálním dopadu.
- Monitorování financovaných emisí v našem portfoliu korporátních úvěrů stanovením konkrétních hodnot ukazatele Sustainable Financing Ratio Corporate (SFR)** s cílem dosáhnout do roku 2050 nulové emisní bilance.
- Podporu Diverzity a Inkluze se silným důrazem na zvýšení zastoupení žen ve vrcholovém managementu banky.
- Snížení emisí uhlíku výrazným omezením dopadu vlastních provozních emisí na životní prostředí (tj. emisí v rozsahu 1 a 2***) do roku 2030.
Net Promoter Score (NPS)
NPS* měří loajalitu zákazníků na základě pravděpodobnosti, že dále doporučí naše služby.
CÍL 45 v roce 2024
40 v roce 2023
39 v roce 2022
Net Promoter Score (NPS)
NPS* měří loajalitu zákazníků na základě pravděpodobnosti, že dále doporučí naše služby.
CÍL 45 v roce 2024
40 v roce 2023
39 v roce 2022
Sustainable Financing Ratio corporate (SFR)
% našeho portfolia korporátních úvěrů, splňující SFR** kritéria udržitelného financování.
CÍL 25 % v roce 2026
14,60 % v roce 2023
N/A* v roce 2022
Sustainable Financing Ratio corporate (SFR)
% našeho portfolia korporátních úvěrů, splňující SFR** kritéria udržitelného financování.
CÍL 25 % v roce 2026
14,60 % v roce 2023
N/A* v roce 2022
Diverzita & Inkluze
Podíl žen v managementu banky na úrovni B-1 v (%).
CÍL 33 % v roce 2028
13,04 % v roce 2023
20 % v roce 2022
Diverzita & Inkluze
Podíl žen v managementu banky na úrovni B-1 v (%).
CÍL 33 % v roce 2028
13,04 % v roce 2023
20 % v roce 2022
Emise z vlastního provozu
Snížení emisí*** z vlastního provozu v (%) ve srovnání s výchozím rokem 2017.
CÍL 80 % v roce 2030
76,37 % v roce 2023
69,83 % v roce 2022
Emise z vlastního provozu
Snížení emisí*** z vlastního provozu v (%) ve srovnání s výchozím rokem 2017.
CÍL 80 % v roce 2030
76,37 % v roce 2023
69,83 % v roce 2022
* Hodnota NPS se počítá jako rozdíl mezi procentem nepříznivců (hodnocení 0–6) a podporovatelů (hodnocení 9–10). Vyšší NPS znamená větší spokojenost a loajalitu zákazníků.
** Cíl SFR zahrnuje nové úvěry splňující kritéria udržitelného financování poskytnutého v letech 2023–2026 a úvěry nesplacené k 31. prosinci 2022, které splňují kritéria udržitelného financování, ale jejich splnění bylo posouzeno zpětně.
*** Emise definované podle GHG protokolu měřené pomocí tržního přístupu.
Poznejte celou naši cestu k udržitelnosti
Naskenujte QR kód pro kompletní verzi naší Zprávy o udržitelnosti za rok 2023.