Od dnešního dne až do konce dubna mají klienti České spořitelny další možnost, jak finančně pomoci lidem na Ukrajině. Klienti si mohou ve svém internetovém a mobilním bankovnictví George snadno vytvořit limitovanou virtuální platební kartu v barvách Ukrajiny a z každé platby, kterou s ní provedou, přispěje Spořitelna na sbírkový účet SOS Ukrajina neziskové organizace Člověk v tísni částkou ve výši 5 Kč. Finanční příspěvek bude použit na zajištění základních životních potřeb, nákupu hygienických nebo potravinových balíčků, stejně tak na opravu poničených budov nebo zdrojů pitné vody.

„Virtuální platební karty jsou mezi našimi klienty stále oblíbenější, proto jsem moc rád, že prostřednictvím limitované edice virtuální karty alespoň trochu pomůžeme lidem z Ukrajiny a za každou platbu s touto limitovanou kartou věnujeme 5 Kč na sbírkový účet Člověka v tísni. S virtuální kartou lze od samotného vytvoření ihned začít platit na internetu i v kamenných obchodech prostřednictvím služeb Apple Pay či Google Pay,“ říká Juraj Pilka, který má na starost platební karty v České spořitelně. 

Virtuální platební karta pro Ukrajinu

„Od invaze ruskými vojsky na Ukrajinu před necelými 14 dny hledáme, jak co nejefektivněji pomoci lidem zasaženým válkou na Ukrajině. Upřednostňujeme dlouhodobá řešení, zároveň víme, že kdo rychle dává, dvakrát dává. Vnímáme obrovskou vlnu solidarity, příspěvky na pomoc Ukrajině lámou rekordy české štědrosti, a to nejen prostřednictvím portálu Darujme.cz. Pevně doufáme, že Čechům vůle pomáhat vydrží,” říká Andrea Studihradová, CSR manažerka v České spořitelně.

Klienti České spořitelny prostřednictvím dárcovského portálu Darujme.cz poslali na pomoc Ukrajině více než 18 milionů korun. Přímo věnovali na konto Člověka v tísni, Charity ČR a Post Bella více než 377 milionů korun. Příspěvky Člověku v tísni a Post Bellu posílají i zaměstnanci Spořitelny prostřednictvím Cafeterie. K dnešnímu dni přispěli téměř třemi miliony korun Kč.

Celkem tak na pomoc Ukrajině věnovali klienti a zaměstnanci České spořitelny téměř 400 milionů korun.

Nadace České spořitelny již minulý týden darovala na sbírková konta organizací Člověk v tísni, Charita Česká republika a na sbírku Paměť národa celkově 15 milionů korun. Právě s neziskovou organizací Post Bellum / Paměť národa spustila Spořitelna kampaň, která vyzývá k finanční podpoře Ukrajiny na Ukrajina.pametnaroda.cz. Sbírková kampaň podpořená televizním spotem „Dnes jsme #silnější, dnes pomáháme“, poběží celý březen místo dosud naplánovaných reklamních kampaní v televizi a on-line médiích.

Více na https://www.csas.cz/ukrajina

linka

Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:

Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS 
Tel.: +420 775 011 550
E-mail: fhruby@csas.cz
E-mail: tiskovecentrum@csas.cz    
                                                                    

Profil České spořitelny

Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,5 milionu klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.

  • Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti retailových i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
  • Naše internetové a mobilní bankovnictví George má 1,9 milionu uživatelů a je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
  • Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok v průměru 60 miliónů korun.