Spořitelna zastavila své reklamní kampaně naplánované na březen v televizi a on-line médiích a místo nich spouští kampaň, která vyzývá k podpoře sbírky Ukrajina.pametnaroda.cz neziskové organizace Post Bellum / Paměť národa. Nadace České spořitelny zároveň navyšuje přímou finanční pomoc Ukrajině a po Člověku v tísni a Charitě ČR, kterým před pár dny darovala 10 milionů korun, posílá dalších 5 milionů korun právě na sbírku Paměti národa.

„Paměť národa už dokázala sesbírat 100 milionů korun, za něž nakupuje ochranný a zdravotnický materiál, který okamžitě odesílá přímo na Ukrajinu ukrajinským obráncům. Věřím, že díky naší kampani bude ve sbírce za chvíli 200 milionů korun. Moje generace zažila sovětské tanky na ulicích, teď je zažívají Ukrajinci. Pomozme jim,“ uvedl na Twitteru předseda představenstva České Spořitelny Tomáš Salomon.
 

Kampaň „Dnes jsme #silnější, dnes pomáháme“, která vznikla pod kreativním vedením Terezy Svěrákové, využívá autentické výpovědi pamětníků z pamětnické sbírky www.pametnaroda.cz, kterou provozuje organizace Post Bellum. Pamětníci v kampaňových spotech sdílí své osobní prožitky z okupace sovětskými vojsky v roce 1968 a vyzývají k solidaritě s Ukrajinou, čelící vojenské agresi.

„Několik generací Čechů si pamatuje sovětskou invazi v roce 1968 a i proto hrdinný odpor Ukrajinců proti vojenské agresi vzbuzuje tak obrovskou vlnu solidarity. Chceme tuto solidaritu podpořit přímou finanční pomocí a kampaní, která akceleruje další finanční podporu Ukrajiny napříč společností,“ říká Monika Hovorková, která je zodpovědná za řízení značky České spořitelny, a dodává: „Kampaň přirozeně podporuje dlouhodobou komunikační strategii #silnější, jejímž cílem je posilovat důvěru Čechů ve vlastní schopnosti, což vnímáme jako základ prosperity společnosti.“

Režisérem kampaňových spotů je Radim Špaček. Kampaň vznikla v rekordním čase 5 dnů bezprostředně po začátku ruské invaze na Ukrajinu.

Kampaň by v průběhu března měla v televizích a v on-linu alespoň 1x zasáhnout 7 milionů obyvatel ČR starších 18 let. Mediální hodnota kampaně odpovídá 30 milionům korun.

Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:

Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS 
Tel.: +420 775 011 550
E-mail: fhruby@csas.cz
E-mail: tiskovecentrum@csas.cz    
                                                                    

Profil České spořitelny

Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,5 milionu klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.

  • Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti retailových i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
  • Naše internetové a mobilní bankovnictví George má 1,8 milionu uživatelů a je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
  • Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok v průměru 60 miliónů korun.