• Novou jednorázovou virtuální kartu si klienti na dva kliky vytvoří v bankovnictví George v mobilu nebo na počítači a mohou s ní provést jednorázovou platbu na internetu. Po zaplacení virtuální karta automaticky zanikne, stejně tak v případě, že jí klient do 60 minut nevyužije. 
  • Jednorázová virtuální karta výrazně snižuje rizika zneužití platebních karet v důsledku plateb na nezabezpečených e-shopech. 
  • Počet použití jednorázové karty není nijak omezen. Spořitelna očekává, že do pěti let budou virtuální karty dominovat nad těmi tradičními plastovými.

„Nejlepší plast je žádný plast. I proto jsme se rozhodli v rámci naší dlouhodobé strategie snižování uhlíkové stopy klientům nabídnout virtuální kartu již před více než rokem a nyní přinášíme další vylepšení, které ocení všichni, co chtějí minimalizovat jakékoliv riziko zneužití karty při platbě na internetu,” říká Jan Hailich, šéf platebních řešení v České spořitelně a dodává: „Věříme, že na konci letošního roku si jednu z našich virtuálních karet vyzkouší každý třetí uživatel mobilního bankovnictví George. Do pěti let očekávám, že virtuální karty budou dominovat nad těmi plastovými.”

„Jednorázová virtuální karta slouží primárně k jedinému účelu, a to k bezpečnému nákupu na e-shopu kdekoliv na světě. Hodí se například v situacích, kdy klienti u sebe nemají svoji plastovou platební kartu a potřebují nakoupit na internetu. Nebo nechtějí sdělovat údaje ze své fyzické platební karty na e-shopu, kterému nedůvěřují. Typickým příkladem může být nákup na neprověřeném internetovém obchodu, například mimo EU, který nepoužívá 3D Secure, apod.,” říká Juraj Pilka, který má ve Spořitelně na starost platební karty.

Nová jednorázová virtuální karta doplňuje již více než rok mezi klienty oblíbenou virtuální kartu pro trvalé nákupy. Spořitelna tuto virtuální kartu nabízí od prosince 2020 a od té doby jich klienti vytvořili přes 100 tisíc, přičemž aktivně používaných je více než 67 tisíc. Virtuální platební kartu pro trvalé platby mohou klienti využívat nejen na internetu, ale i u obchodníků, při bezkontaktních výběrech z bankomatu. Přidat si ji mohou i do mobilní peněženky Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay nebo Fitbit Pay.

„Jednorázová virtuální karta není pro naše klienty úplnou novinkou. Již jsme ji úspěšně vyzkoušeli před dvěma lety v testovací aplikace Poketka, kde měla obrovský úspěch u našich klientů. Nyní výhody této karty pro bezpečné nákupy na internetu, zejména u obchodníků, kteří nemusí využívat 3D Secure, mohou využívat všichni naši klienti bankovnictví George,” dodává Juraj Pilka. 

Jak fungují virtuální karty u České spořitelny

Virtuální George karta pro pravidelné platby

  • Má stejně jako debetní plastová karta 3letou platnost a poté se automaticky obnovuje, lze ji snadno přidat do mobilní peněženky, platit s ní v kamenném obchodě či vybírat z ATM
  • Klient si může vybrat ze 4 designů karty, limity na kartě jsou stejné jako u plastové karty
  • K účtu Standard lze mít jen jednu platnou, k účtu Plus až 10 virtuálních karet 
  • Hodí se i v situaci, kdy klient potřebuje přístup k penězům ihned a nechce/nemůže čekat, až přijde plastová karta 
  • Její vytvoření je zdarma v bankovnictví George

 

Jednorázová virtuální karta 

  • Debetní karta slouží pro jednorázovou platbu kartou na internetu, poté automaticky zanikne.
  • Při vytvoření je aktivní 60 minut, pokud do této doby nedojde k jejímu použití, automaticky zanikne.
  • Nelze ji přidat do mobilní peněženky, slouží výhradně jen pro nákupy na internetu, limit karty je maximálně 50 000 Kč
  • Počet karet, které si můžu vytvořit jen neomezený, ale platná může být v jeden okamžik vždy jen jedna 
  • Ideální pro nákup na neprověřených e-shopech, které nevyžadují dvoufaktorové potvrzení platby (nevyužívají 3D Secure)
  • Její vytvoření je zdarma v bankovnictví George

Více informací naleznete na našich stránkách

Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:

Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS 
Tel.: +420 775 011 550
E-mail: fhruby@csas.cz
E-mail: tiskovecentrum@csas.cz    
                                                                    

Profil České spořitelny

Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,5 milionu klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.

  • Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti retailových i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
  • Naše internetové a mobilní bankovnictví George má 1,8 milionu uživatelů a je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
  • Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok v průměru 60 miliónů korun.