Zatřetí – téměř nebývalé pro nově zaváděnou službu je i to, že převážná většina respondentů (72 %) připustila, že není nic, s čím byli nespokojeni. Jako příčinu zklamání lidé uváděli nedostupnost online informací a služeb (8 %).
Ještě letos umožní Česká spořitelna klientům prokazovat svoji totožnost bankovní identitou i vůči soukromým provozovatelům online služeb. V rámci společnosti Bankovní identita, a.s. chystá spořitelna spolu s dalšími bankami univerzální řešení, díky kterému bude možné využívat bankovní identitu spořitelny i dalších bank jako univerzální doklad totožnosti vůči soukromým firmám, např. pojišťovnám, mobilním operátorům, dodavatelům energií či e- shopům.
Z průzkumu STEM/MARK pro Českou spořitelnu vyplynulo, že lidé jsou připraveni využívat svoji bankovní identitu zejména k registraci do klientských zón pojišťoven, dodavatelů energií, aj. (94 %), a také k online sjednávání smluv s dodavateli (79 %). Pro přihlášení do e-shopů by v současnosti svoji bankovní identitu využilo 52 % respondentů.
Co je bankovní identita?
Bankovní identita je klientova digitální občanka, která poslouží k ověření totožnosti v online prostředí. Od začátku roku mohou klienti České spořitelny využívat bankovní identitu k ověření totožnosti při komunikaci se státem (např. prostřednictvím Portálu občana), zhruba od poloviny roku pak bude využitelná ke stejnému účelu i v komunikaci se soukromoprávními poskytovateli online produktů a služeb. Díky ní už klient např. nebude muset posílat kvůli potvrzení totožnosti kopie svých dokladů. Navíc bude mít přehled, kdy a vůči komu se ověřoval. Bankovní identita bude umět za klienta vyplnit i formuláře, lidé už nebudou muset dokola vyplňovat stále stejné údaje. Nemusí si vytvářet a pamatovat nové přihlašovací údaje a hesla – mohou používat jedny přihlašovací údaje pro více příležitostí. Přihlašovací údaje jsou vlastně stejné jako ty, kterými se klient přihlašuje do svého internetového bankovnictví.
Zásadní je i bezpečnost klientských dat. Ty zůstávají vždy v bance, banka je nikdy nesdílí s dalšími subjekty, pouze potvrdí totožnost klienta. Ztotožnění prostřednictvím bankovní identity je zdarma jak pro klienty, tak pro stát.
Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:
Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS
Tel.: +420 775 011 550
E-mail: fhruby@csas.cz
E-mail: tiskovecentrum@csas.cz
Profil České spořitelny
Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,5 milionu klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.
- Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti retailových i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
- Naše internetové a mobilní bankovnictví George má 1,8 milionu uživatelů a je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
- Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok v průměru 60 miliónů korun.