„Zejména mezi mladými klienty Spořitelny identifikujeme stále větší počet těch, kteří už vůbec nepoužívají plastovou kartu, ale pouze tokenizovanou kartu v mobilním telefonu. Chceme těmto klientům vyjít vstříc právě nabídkou zcela virtuální platební karty bez zbytečného plastu. Klienti si ji snadno vytvoří přímo v digitálním bankovnictví George a ihned s ní mohou začít platit,” říká Juraj Pilka, který má na starost platební karty v České spořitelně a dodává: „Výhodou naší virtuální karty je, že s ní klienti mohou platit nejen na internetu, ale také v kamenných obchodech či s ní vybírat hotovost z bankomatu. Kartu lze kdykoli zrušit a zdarma vygenerovat novou, což oceňují klienti, kteří mají obavy ze zneužití karty při platbě na neznámých e-shopech.”
Klienti mají možnost virtuální kartu v Georgi kdykoliv smazat nebo zablokovat. Pokud se rozhodnou ji smazat, nebude možné ji obnovit se stejným číslem. V případě zablokování virtuální karty budou postupovat jako v případě klasické platební karty a mohou ji ve své bankovní aplikaci zpět kdykoliv odblokovat.
„Virtuální kartu jsme před více než jedním rokem úspěšně otestovali v mobilní platební aplikaci Poketka. Nyní si klient vše snadno spravuje ve svém internetovém nebo mobilním bankovnictví George. Podle potřeby si zobrazí údaje ke kartě v digitální podobě, jak číslo karty, tak datum její expirace nebo CVV/CVC kód,” doplňuje Ondřej Wallenfels, který zodpovídal za přípravu virtuální platební karty v České spořitelně a dodává: „Pokud si klienti přidají kartu do mobilních peněženek Google Pay či Apple Pay, pohodlně zaplatí přiložením chytrého zařízení u platebního terminálu či si bezkontaktně vyberou hotovost z naší bankomatové sítě.”
Zájem o využívání tokenizovaných platebních karet v posledních měsících mezi klienty České spořitelny kontinuálně roste. Od začátku ledna 2020 do konce října se zvýšil počet uživatelů platících chytrým mobilním zařízením (např. pomocí služby Google Pay či Apple Pay) o více než 70 %. V současné době využívá při placení tokenizovanou kartu ve svém mobilním zařízení 13 %, tedy více než 350 tisíc klientů České spořitelny.
Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:
Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS
Tel.: +420 775 011 550
E-mail: fhruby@csas.cz
E-mail: tiskovecentrum@csas.cz
Profil České spořitelny
Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,6 miliónu klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.
- Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti klientských i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
- Jsme jedinou bankou na trhu, která umožňuje získat půjčku zcela online, aniž by žadatel musel být naším klientem.
- Naše internetové a mobilní bankovnictví George je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
- Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok v průměru 60 miliónů korun.