Své API rozhraní pro třetí strany otevřela Spořitelna jako první banka na trhu již v roce 2015. Aktuálně je k API Spořitelny připojeno několik desítek třetích stran od fintechů (Budgetbakers, Spendee), přes e-shopy (Mall.cz) a loterijní společnosti (Sazka, Synotip) až po konkurenční banky. Třetí strany využívají API rozhraní Spořitelny zejména pro ověření identity klientů, respektive pro propojení s bankovními účty. Právě propojení bankovních účtů klienta s jeho firemními aplikacemi v rámci API ale dosud vyžadovalo nutnost specializovaného kódování a programování. Díky využití platformy Integromat, za níž stojí mezinárodně úspěšný český start-up, zvládne nyní své bankovní účty propojit se svými firemními aplikacemi jakýkoliv firemní zákazník Spořitelny, aniž by pro to musel využít služeb IT specialistů či programátorů.

"Každodenní stahování dat o realizovaných platbách z bankovního účtu klienta do jeho interních účetních systémů či klientských databází je časově náročná rutina, kterou dobře znají jak provozovatelé e-shopů, tak majitelé většiny firem, kteří potřebují mít v co nejreálnějším čase přehled o platbách mezi nimi a zákazníky. Manuální stahování těchto dat je nejenom časově náročné, ale pojí se s ním také riziko chyb a nepřesností," říká Jakub Bretšnajdr, manažer API České spořitelny a doplňuje: "Díky platformě Integromat můžeme našim firemním klientům nabídnout uživatelsky maximálně jednoduchý nástroj, v němž je propojení firemního účetního systému nebo CRM databáze s klientovými účty podobně jednoduché jako nastavení firemního emailu."

Integromat pomáhá stovkám tisíc firem po celém světě s integracemi systémů a automatizací firemních procesů. "Jsme rádi, že jsme v Česku uzavřeli partnerství s Českou spořitelnou. To přináší všem jejím firemním zákazníkům možnost propojit bankovní účet s fakturačním systémem nebo třeba interním CRM," dodává Tomáš Wiesner, který má v Integromatu na starosti partnerství. "Ve Spojených státech je automatizace firemních procesů naprosto běžná věc, která přináší úspory a snižuje chybovost. České firmy se nyní snaží naskočit na rychle jedoucí vlak digitalizace, aby zůstaly konkurenceschopné – a v tom jim to Integromat ulehčuje každý den. A vyzkoušet ho přitom nic nestojí," uzavírá Wiesner.

"Naši nabídkou v tuto chvíli míříme zejména na firemní klienty z řad e-shopů, které mají nejvyšší nároky na real-time stahování transkačních s minimem nákladů. Naší ambicí je v průběhu roku 2021 získat desítky až stovky klientů z oblasti e-commerce," doplňuje Bretšnajdr.

Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:

Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS 
Tel.: +420 775 011 550
E-mail: fhruby@csas.cz
E-mail: tiskovecentrum@csas.cz    
                                                                    

Profil České spořitelny

Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,6 miliónu klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.

  • Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti klientských i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
  • Jsme jedinou bankou na trhu, která umožňuje získat půjčku zcela online, aniž by žadatel musel být naším klientem.
  • Naše internetové a mobilní bankovnictví George je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
  • Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok v průměru 60 miliónů korun.