Všichni klienti Spořitelny, kteří mají spotřebitelskou půjčku, hypotéku, úvěr ze stavebního spoření nebo leasingový a firemní úvěr, mohou ode dneška do konce dubna zažádat o tříměsíční odklad splátek u svých úvěrů. Klienti nebudou muset v průběhu tří měsíců odkladu platit žádné splátky ani poplatky a Spořitelna za ně navíc uhradí pojištění schopnosti splácet, mají-li ho sjednané.

"Desítkám tisíc našich úvěrových klientů v důsledku epidemie koronaviru dramaticky poklesly příjmy. V tuto chvíli potřebují jak peníze na zajištění každodenních potřeb, tak alespoň trochu klidu a jistoty, že situaci zvládnou. Pevně věřím, že tříměsíční odklad splátek jim v tom pomůže," říká Tomáš Salomon, předseda představenstva a generální ředitel České spořitelny. "Klienti, kteří využijí možnosti odkladu, budou moci na své úvěry na tři měsíce zcela zapomenout. Nebudou muset v průběhu tří měsíců platit žádné splátky ani poplatky. Mají-li sjednané pojištění schopnosti splácet, plně je za ně po dobu odkladu uhradíme," doplnil Salomon.

Právě délka odkladu splátek o 3 měsíce odlišuje odklad v důsledku koronaviru od standardní možnosti odložení splátek. Standardně Česká spořitelna umožňuje odklad splátek pouze o 1 měsíc.

"Žádosti budeme vyřizovat zcela online přes formulář na našem webu a maximálně rychle. Klienti mohou žádat o odklad splátek u všech svých splátkových úvěrů, které u Spořitelny mají. K doložení žádosti budeme od klientů požadovat popis toho, jak konkrétně probíhající pandemie zhoršila jejich schopnost splácet. Musíme eliminovat riziko zneužití odkladu, abychom tak mohli poskytnout odklad maximálnímu počtu skutečně postižených klientů," doplnil Salomon.

Důvody, na jejichž základě bude klientům přiznána možnost odkladu splátek, mohou být například následující:

  • onemocnění koronavirem 
  • nařízená karanténa 
  • ošetřování dítěte
  • zaměstnání v zahraničí 
  • pokles příjmů 
  • výpadek zaměstnanců 
  • výpadek dodávek 
  • zrušené zakázky 
  • pohledávky po splatnosti 

Jestliže v průběhu schvalování žádosti o odklad nebo následně banka zjistí faktický nesoulad mezi čestným prohlášením klienta o jeho neschopnosti splácet v důsledku postižení pandemií a skutečným stavem, bude tento nesoulad kvalifikován jako pokus o úvěrový podvod.

Klienti mohou žádat o odklad všech úvěrů, které mají u Spořitelny, ale u každého úvěru mohou podat žádost pouze jednou.

Klienti, jimž bude přiznán odklad splátek, protože jejich schopnost splácet byla omezena v důsledku pandemie koronaviru, nebudou v registrech dlužníků uvedeni jako tzv. delikventní klienti a jejich možnost žádat o další úvěr nebude nijak dotčena.

Hypotéky a úvěry ze stavebního spoření

  • O odklad splátek mohou žádat všichni finančně dotčení klienti. 
  • Odklad je možný na 3 měsíce. 
  • V průběhu 3 měsíců neplatí klienti žádné splátky ani poplatky. Mají-li sjednané pojištění schopnosti splácet, Spořitelna je za ně o dobu odkladu uhradí. 
  • V důsledku odkladu se klientům nijak nezvýší jistina a absolutní počet měsíců splácení se také nezmění. 

Spotřebitelské a leasingové úvěry

  • O odklad splátek mohou žádat všichni dotčení klienti. 
  • Odklad je možný na 3 měsíce. 
  • V průběhu 3 měsíců neplatí klienti žádné splátky ani poplatky, mají-li sjednané pojištění schopnosti splácet, Spořitelna je za ně po dobu odkladu uhradí. 
  • V důsledku odkladu se klientům navýší jistina o úroky z 3 měsíců odkladu a zvýší se také celková doba splácení. 

Úvěry pro podnikatele a firmy

  • O odklad splátek mohou žádat všichni dotčení podnikatelé a firmy, buď skrze online formulář na webu, nebo přímo přes svého firemního poradce.
  • Odklad splátek je možný na dobu 3 měsíců a za podmínek vyplývajících z individuální dohody mezi klientem a firemním poradcem. 

Kontokorent, Peníze na klik, kreditní karty a úvěry s garancí Evropského investičního fondu

  • Vzhledem ke struktuře těchto úvěrových produktů zde o odklad splátek nelze žádat.
linka

Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:

Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS                                                               

Profil České spořitelny

Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,6 miliónu klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.

  • Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti klientských i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
  • Jsme jedinou bankou na trhu, která umožňuje získat půjčku zcela online, aniž by žadatel musel být naším klientem.
  • Naše internetové a mobilní bankovnictví George je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
  • Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok v průměru 60 miliónů korun.