O agilním řízení v České spořitelně

Kmen Otevřeného bankovnictví je jedním z kmenů, které tvoří základ nové agilní struktury České spořitelny, jejímž principem je minimální počet úrovní řízení a důraz na autonomní týmy. Ty dokáží maximálně flexibilně reagovat na zákaznické potřeby. Aktuálně v rámci Spořitelny funguje celkem devět nových zákaznických kmenů (Retail a Corporate Engagement, Retailové denní bankovnictví, Financování spotřeby, Bydlení, Pojištění, Nové obchodní modely a otevřené bankovnictví, Investice a penze a Korporátní denní bankovnictví a úvěrování), jejichž šéfové (tzv. tribe leads) reportují přímo představenstvu Spořitelny.

Principy agilního řízení Česká spořitelna poprvé uplatnila před čtyřmi lety v IT oddělení, který měl na starosti vývoj jednotlivých projektů, včetně přípravy webového API rozhraní. Na základě této pozitivní zkušenosti na agilní přístup přechází od loňského roku celá společnost.

V praxi se díky agilnímu řízení řada projektů, která trvala několik let, zvládá uskutečnit během několika měsíců. Příkladem úspěšného produktu, který se podařil na principu agilního přístupu zrealizovat během šesti měsíců, je Půjčka bez papíru. Jde o digitální produkt, který lze od začátku do konce vyřídit plně online bez nutnosti chodit na pobočku a peníze na účtu má klient do 15 minut.