- George je první bankovní aplikací u nás, která klientům pomáhá v reálném čase
- Nabízí intuitivní ovládání, nová zabezpečení, fulltextové vyhledávání a non-stop klientský chat
- Umožní placení mobilem a připojení účtů jiných bank
- Dlouhodobá komunikační kampaň bude uživatele Servisu 24 motivovat k přechodu na George
George, který byl vyvinut mezinárodním vývojářským týmem v rámci Skupiny Erste, se inspiroval intuitivním designem a ovládáním, typickým pro sociální sítě a mobilní aplikace. Je postaven na platformě otevřeného bankovnictví a umožňuje přidávání aplikací třetích stran a nových funkcionalit. George zároveň přináší nové způsoby zabezpečení platebních transakcí. Již na podzim budou moci klienti Spořitelny s mobilní aplikací George platit u obchodníků místo karty přímo mobilem a budou si moci také připojit své účty v 8 jiných bankách. Otevřením George pro všechny klienty Spořitelny končí dvanáctiměsíční testovací období, během něhož si George vyzkoušelo více než půl milionu klientů. Na začátku roku 2019 by měl mít George zhruba 1,5 milionů uživatelů.
„Využívání chytrých telefonů a mobilních aplikací prudce roste a s tím i nároky klientů na intuitivní a bezpečné mobilní bankovnictví, inspirované sociálními sítěmi, které jim usnadní život a pomůže se správou financí,” říká Daniela Pešková, členka představenstva České spořitelny odpovědná za retailové bankovnictví. „Servis 24 byl takřka dvacet let nejrozšířenějším a jedním z nejoblíbenějších internetových bankovnictví na trhu. George symbolizuje začátek nové éry a příchod bankovnictví budoucnosti,” dodává Pešková.
Pomáhá v reálném čase
George je první bankovní aplikací na trhu, která dokáže v reálném čase automaticky analyzovat finanční chování svých uživatelů a nabízet jim personalizovaná doporučení formou SMS zpráv nebo notifikací v aplikaci, které jim pomůžou s hospodařením. Aplikace klienta například sama varuje, když mu na účtu nezbývá dostatek peněz na zaplacení inkasa nebo trvalých příkazů. Naopak v případě, že limit internetových transakcí na kreditní kartě významně převyšuje klientovy reálné platby, George mu doporučí limit snížit. Aplikace také klienty upozorní na expiraci osobních dokladů, pojistných smluv nebo investičních produktů.
„George dnes umí v reálném čase učinit zhruba čtyřicet rad a doporučení, které jsou personalizované podle finančního chování konkrétního klienta. Počet rad a doporučení se v budoucnu znásobí,” říká Filip Zeman, ředitel Digitálních produktů a služeb České spořitelny. „George klientům primárně radí s hospodařením. Pokud aplikace identifikuje, že klient platí nadprůměrné částky za nájemní bydlení, nabídne mu automaticky hypotéku a v případě, že je zřejmé, že splácí příliš mnoho nebankovních půjček, doporučí konsolidaci,” uvádí Zeman.
Intuitivní ovládání, připojení účtů jiných bank a mobilní platby
Jednoduchý design aplikace a její intuitivní ovládání výrazně zvyšují rychlost standardních uživatelských operací, které klient v Georgi dělá. Fulltextové vyhledávání umožňuje najít jakoukoli odchozí či příchozí platbu nebo příjemce během několika vteřin. Uživatelé mobilní aplikace George nemusí složitě vyplňovat čísla nových účtů a další údaje, stačí je jednoduše vyfotit mobilem a George automaticky vyplní příkaz k platbě. Díky automatické kategorizaci plateb mají klienti kdykoli po ruce názorně vizualizovaný přehled svých výdajů.
George je postaven na platformě otevřeného bankovnictví a klienti si tak mohou flexibilně rozšiřovat “svého” George o nové funkcionality a aplikace třetích stran. V rámci obchodu George Store mohou klienti nyní využívat aplikaci na dobíjení mobilních telefonů, personalizovat si vzhled George, případně si zcela on-line zřídit úvěrové produkty Peníze na klik, Hypotéka online a Kontokorent. Do konce roku si klienti budou moci připojit do George své účty v jiných bankách a také využívat aplikaci pro mobilní platby.
„Vyvinuli jsme vlastní platební aplikaci pro mobilní telefony na bázi technologie NFC, kterou již testují naši zákazníci a od podzimu s ní budou moci uživatelé mobilního George platit u obchodníků místo karty. Jednáme o spolupráci s řadou třetích stran,” říká Zeman. „George do konce roku umožní klientům České spořitelny zobrazit si informace o svých účtech v Air Bank, ČSOB, Unicredit Bank, Fio Bank, Raiffeisenbank, MONETA Money Bank, ING a mBank,” dodává Zeman.
Nová zabezpečení
George přinese klientům také novou dvoufaktorovou metodu zabezpečení platebních transakcí skrze aplikaci George klíč. Ta se stane novým bezpečnostním prvkem, který bude klienta ověřovat osobním autentizačním PINem nebo biometricky při každém vstupu do George. Následná autorizace plateb v bankovnictví George bude probíhat pomocí osobního autorizačního PINu. George klíč tak nahradí stávající potvrzování přihlášení a plateb prostřednictvím SMS zprávy. Přihlašování a zejména platby samotné budou s aplikací George klíč rychlejší, pohodlnější a také bezpečnější.
„George klíč představuje výrazné zvýšení bezpečnosti platebních transakcí, protože klienti již platby nemusí potvrzovat pomocí sms zpráv, u nichž stále existuje určité riziko, že mohou být zneužity hackery při phishingu,” doplňuje Zeman.
Přechod klientů ze Servisu24 do George
Stávající internetové bankovnictví Servis24 využívá více než 1,5 milionů individuálních klientů Spořitelny. Zhruba 500 000 z nich již mělo šanci vyzkoušet si George v rámci pilotního provozu v roce 2017 a přes 300 000 již George využívá pravidelně. Spořitelna v květnu zahájila integrovanou komunikační kampaň, jejímž cílem je do konce roku převést všechny stávající uživatele Servisu24 do George.
„Komunikaci přizpůsobujeme jednotlivým zákaznickým skupinám, abychom zajistili maximálně pozitivní uživatelskou zkušenost i u klientů, kteří primárně nevyhledávají online novinky. Významně jsme posílili kapacitu našeho klientského centra a uživatelům bude k dispozici také non-stop chat v rámci webové a posléze i mobilní aplikace George,” říká Daniela Pešková.
Přechod klientů ze Servisu24 na George bude probíhat postupně a každý klient bude mít čas tři týdny, kdy bude moci využívat obě služby souběžně, než přejde pouze na George a Servis24 mu bude uzavřen. Do konce roku 2018 bude Servis24 postupně ukončen pro individuální klienty České spořitelny, noví klienti si již nyní mohou aktivovat pouze George. Internetové bankovnictví Business24, které využívají firemní klienti, zatím změna nečeká.
Proč se George jmenuje George?
George vyvinula mezinárodní skupina vývojářů v rámci Skupiny Erste, jejíž součástí byli i Češi. Ambice George jsou však jednoznačně mezinárodní a v blízké budoucnosti by ho mělo využívat více než 16 milionů klientů skupiny Erste v sedmi evropských zemích. Jméno George bylo proto zvoleno jako mezinárodně srozumitelné a odkazuje na jméno prvního autopilota, kterého vyvinul před sto lety britský letec Lawrence Sperry a pojmenoval ho právě George. Výraz „Nech to na George” mezi piloty zdomácněl a dodnes ho pro označení autopilota používají. Věříme, že stejnou důvěru, kterou piloti vkládají do George-autopilota, budou naši klienti vkládat do našeho bankovnictví George, který jim usnadňuje život a pomáhá s hospodařením.
Kampaň pro George
Na kampani Česká spořitelna spolupracovala se svou kreativní agenturou Young & Rubicam. Spotu, který poběží v síti kin Cinestar a Cinema City a na televizních obrazovkách skupiny Nova od 24. května, předcházel teasing. Kampaň je k vidění také v tisku, outdooru a na internetu. Spot režíroval Marek Partyš, dokresluje jej píseň Toma Jonese Give a Little Love.
Natáčelo se v Praze a okolí: Praha Břevnov, Třebešín, Černošice, Mělník, Libčice. Jedna z lokací je identická s místem, kde se točil film Teorie tygra s Jiřím Bartoškou, na stejném místě vznikla i upoutávka na Karlovarský festival se Zdeňkem Svěrákem a Danielou Kolářovou.
Stáhněte si vizuály, které s kampaní souvisí.
Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:
Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS
E-mail: tiskove_centrum@csas.cz
Profil České spořitelny
Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s takřka 5 milióny klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Hrajeme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.
- Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti klientských i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
- Jsme jedinou bankou na trhu, která umožňuje získat půjčku zcela online, aniž by žadatel musel být naším klientem..
- Naše internetové a mobilní bankovnictví George je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
- Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok v průměru 60 miliónů korun.