Chtěli jsme, aby příběh faráře Josefa Suchára a Sdružení Neratov, současné tváře našeho komunikačního konceptu Když ve vás někdo věří, dokážete víc, znalo co nejvíce lidí. Výrazně jsme vsadili na facebook, a to i formou přímých přenosů z neratovských chráněných dílen. Průměrně je vidělo 340 000 unikátních uživatelů. K dnešnímu dni jsme na facebooku příběhem Sdružení Neratov zasáhli už 1 940 000 unikátních uživatelů.

Každý měsíc je na facebooku aktivních téměř pět milionů uživatelů, každý den 3, 8 milionů, většinou na mobilním zařízení. A to je více potenciálních diváků než může v současné době nabídnou jakákoli televize. Navíc je facebook interaktivní - lidé mohou okamžitě komentovat naše vysílání a my jim ihned odpovídat a ještě v přímém přenosu pro ně nachystat originální dárky. Během přenosů tak vzniklo více než 150 personalizovaných dárků z neratovských chráněných dílen - keramických hrnečků a textilních chňapek.

Během přenosů si mohli diváci připomenout také náš aktuální televizní spot a dokument o Sdružení Neratov. Na livestreaming byla navázaná další komunikace, která zvala na jeho sledování před samotným zahájením série i mezi jednotlivými vysíláními. Jednou z upoutávek na živé vysílání bylo video, které vzniklo v Galerii Harfa, kde si nakupující mohli prostřednictvím interaktivního city lightu vybrat, jaký dárek chtějí pod stromeček poslat svým blízkým. Koncept interaktivního CLV byl v České republice použitý vůbec poprvé.

Z neratovského studia jsme vysílali od pondělí 4. prosince do čtvrtka 7. prosince, vždy dvě hodiny denně. Improvizované studio vzniklo v textilní dílně Sdružení Neratov, v podkroví dílen Kopeček v Bartošovicích v Orlických horách. V roli moderátorů se vystřídali Míra a Zorka Hejdovi. Na křesla hostů usedli zejména zástupci Sdružení Neratov, ale i České spořitelny a její nadace. Postupně se tak diváci mohli seznámit nejen s historií i budoucími plány Sdružení Neratov, ale dozvěděli se také jak se v Orlických horách slaví svátky i co je důležité pro integraci lidí s mentálním postižením a co pro ně dělá neratovská speciální škola. A jak je s tím vším spojená Česká spořitelna. Koncept jsme připravili spolu s naší kreativní agenturou Y&R.

Aktuálně může veřejnost Sdružení Neratov spolu s námi podpořit ve vánoční kampani www.mamesicodat.cz a rozhodnout, v jakém poměru rozdělíme půl milionu korun mezi šest neziskových organizací, s nimiž dlouhodobě spolupracujeme. Jednou z nich je právě Neratov.

Pěkný den a pohodový adventní čas, Andrea