• e-Inkaso nově stačí nastavit jen s inkasující společností, není potřeba chodit do banky
  • Jako první mohou klienti e-Inkaso využít při platbách Allianz pojišťovně
  • Placení usnadňuje i e-Faktura, nově ji využívá město Tábor

Inkaso je běžně využívaná metoda pro opakované platby, kdy si společnost na základě souhlasu s inkasem strhává z účtu klienta předem dohodnuté platby. Sjednat ho ale dá trochu práci. Nejdřív je nutné vyřídit souhlas s inkasem u inkasující společnosti a to samé pak buď osobně, nebo přes internetové bankovnictví v bance. S novým e-Inkasem od České spořitelny však stačí, aby se klient dohodl s inkasující společností, žádný další krok už není potřeba. E-Inkaso je služba, která je na českém trhu naprosto unikátní. Dlouhodobě úspěšně funguje například v Německu, Rakousku, Nizozemsku nebo Španělsku. První společností, která přijímá platby formou e-Inkasa, je Allianz pojišťovna, další budou následovat.

E-Inkaso je zcela bezpečné, Česká spořitelna ho umožňuje pouze prověřeným společnostem, se kterými má o poskytování této služby dohodu. Klient se s nimi navíc sám musí na využívání této služby dohodnout, bez souhlasu z jeho účtu prostředky inkasovat nemohou. Před provedením první inkasní platby také banka klienta informuje SMS zprávou. Navíc pokud se stane, že dojde ke stržení inkasa v chybné výši, mohou ho klienti reklamovat do 8 dnů od odečtení částky z účtu, neoprávněné inkaso do 13 měsíců. Stávající inkasní platby partnerů se s novou službou nemění. Pokud je budou klienti chtít převést na e-Inkaso, stačí se domluvit s inkasující společností. Ti, kteří nechtějí e-Inkaso využívat, si ho mohou deaktivovat.

E-Inkaso rozšiřuje skupinu elektronických služeb České spořitelny, které klientům usnadňují placení. Řadí se tak po bok e-Faktury, která je v nabídce banky už od roku 2008. Je to o univerzální nástroj elektronické komunikace mezi firmou a koncovým zákazníkem, ale nově i městem a občanem. Prostřednictvím služby je možné zasílat jak platební dokumenty a výzvy k platbě (např. faktura za energie, výzva k platbě pojistného, zálohová faktura nebo upomínka apod.), tak neplatební dokumenty (např. výpisy, rekapitulace, potvrzení apod.). Klienti je zdarma dostávají přímo do svého internetového bankovnictví SERVIS 24, kde si je mohou vytisknout, archivovat a e-faktury a výzvy k platbě i rovnou jednoduše uhradit pomocí předvyplněného platebního příkazu.

 
První municipalitou, která začala e-Fakturu nově využívat, je město Tábor. Obyvatelé Tábora teď mohou jako první v republice zaplatit elektronickou fakturou třeba poplatek za psa nebo za komunální odpad. Elektronická fakturace městu přináší až 70% úsporu nákladů na tisk, obálkování a doručení složenek a písemných upomínek.

Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:

Kristýna Havligerová
Tisková mluvčí FSČS

tiskove_centrum@csas.cz

Klára Pačesová 
Tiskové centrum ČS