Zpět na tiskové zprávy
„Těmto dětem nikdo jiný nepomůže. V České republice je málo organizací, které by pracovaly přímo s předškolními dětmi z nefunkčních rodin. Většinou se jim začnou věnovat až v době, kdy se dostanou do dětského domova," vysvětluje Vladislava Táčnerová, ředitelka neziskové organizace Smíšek, která v Praze provozuje integrační školičky pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. Jde především o děti z azylových domů a ubytoven nebo ty, které si prošly týráním v rodině. Vyrovnávat se s traumatickými zážitky pomáhají dětem i hodiny plavání. Na ně jim přispívají klienti České spořitelny, kteří využívají mobilní dárcovskou aplikaci Melinda.
 
Tato unikátní dárcovská aplikace pro klienty České spořitelny funguje už rok. Její kouzlo spočívá v jednoduchosti - klient si snadno nastaví základní parametry toho, jak a komu chce přispívat. Unikátnost tkví ve způsobu darování, a to zaokrouhlením plateb kartou Spořitelny. Klient si zvolí míru zaokrouhlování a také svůj měsíční limit štědrosti - maximální sumu, kterou chce v součtu věnovat. Darovat může samozřejmě i jednorázově. Během prvního roku existence Melindy věnovali klienti banky téměř 370 tisíc korun a podpořili třicítku projektů.
 
Příspěvky, které projekty získávají v plné výši, jsou navíc daňově uznatelné. V aplikaci si dárce vybírá vždy z desítky projektů - nový se objeví ve chvíli, kdy jiný získá kýženou finanční podporu. Uživatelé aplikace mohou také sami navrhnout, na co by chtěli přispívat příště. Pravidla a další informace k aplikaci, včetně seznamu aktuálních i podpořených projektů, jsou k dispozici na www.csas.cz/melinda.
 
Jedním vánočním nákupem tak mohou klienti Spořitelny způsobit radost hned dvakrát. Stačí platit kartou České spořitelny a mít aktivní Melindu. A pokud by chtěli radost dále násobit, vyberou si dárky pro své blízké z nabídky Katalogu dobrých věcí (http://pomahamedobrymvecem.cz/katalog) - najdou v něm Spořitelnou prověřené výrobky a služby sociálních podniků a neziskových organizací.
 
Melinda v číslech
 
  • poprvé si Melindu mohli do mobilů stáhnout klienti Spořitelny v prosinci 2015
  • během prvního roku pomohla potřebným téměř 370 tisíci korunami
  • aktuálně se součet týdenních příspěvků v aplikaci pohybuje okolo 10 000 Kč
  • 77 % uživatelů aplikace zaokrouhluje své platby na desítky
  • 42 % má nastavený měsíční limit štědrosti na 100 Kč
  • nejčastější jednorázový příspěvek činí 100 Kč, takto daruje 29 % uživatelů aplikace

Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:

Kristýna Havligerová
Tisková mluvčí FSČS

tiskove_centrum@csas.cz