Existuje jen několik málo situací, kdy cítíme hrdost na to, že jsme Češi. Úspěchy našich sportovců ve světě jsou jednou z nich. A olympiáda asi tou největší příležitostí. V čase olympiády se měníme ve fanoušky, kteří si přejí úspěch našich sportovců. Všichni máme jedno společné, „držíme palce“.
Česká spořitelna se rozhodla, jako hrdý partner Českého olympijského týmu, podpořit spojení mezi fanoušky a sportovci formou projektu Držíme palečky.
 
„Pro sportovce je olympiáda jedním z vrcholů jejich kariéry. Mají za sebou čtyři roky příprav, tvrdého tréninku, odříkání a překonávání překážek. To vše kvůli jedinému závodu. Nechtějí se pouze účastnit, chtějí být úspěšní. V těch nejdůležitějších chvílích je pro ně podpora fanoušků největší pomocí,” říká Lenka Bogrová, manažerka sponzoringu České spořitelny. Přiznává, že tyto úvahy a diskuse se samotnými sportovci je přivedly k myšlence olympijského projektu založeného na spojení olympioniků přímo s fanoušky. „My, Česká spořitelna, jsme se 4,8 mil. klientů a vice než 10 tisíci zaměstnanci sami o sobě jedním z největších fanoušků u nás. Spolu s námi se chystá fandit také rodina Palečkova známá z našich kampaní. Věříme, že se nám podaří strhnout i širokou veřejnost,” dodává Lenka Bogrová.
 
Hlavními ambasadory projektu se v jeho samotném počátku stali Zuzana Hejnová, Jaroslav Kulhavý, Jiří Prskavec, Mirka Knapková a Barbora Špotáková. Právě oni natočili emotivní video s výzvou, ve které žádají fanoušky o pomoc a podporu. „Coubertain tvrdil, že není důležité vyhrát, ale zúčastnit se. My se však nechceme jen účastnit, chceme vítězit,” říká atletka Zuzana Hejnová, podle které hrají fanoušci důležitou úlohu v kariéře každého sportovce. „Vážím si rozhodnutí České spořitelny vstoupit do projektu, ve kterém nehraje hlavní roli její značka, ale my a fanoušci,” dodává mistryně světa a jedna z největších nadějí na zisk medaile v Riu. Olympijská aktivita České spořitelny je aktivně podporována také Českým olympijským výborem.
 
Projekt Držíme palečky dnes sportovci a Česká spořitelna odstartovali tzv. Výzvou. Fandit ale mohou lidé během léta hlavně v digitálním prostředí - na facebooku či webové stránce www.drzimepalecky.cz. Fanoušci se dozví více o sportovcích, přečtou si horké novinky z Ria, stejně tak osobní vzkazy sportovců - společným jmenovatelem bude fandění a podpora v olympijském období. „Nechceme, aby si lidé jen četli informace, ale aby se mohli zapojit a fandit. Proto například fotografie a videa s hashtagem #drzimepalecky nasdílíme na obou profilech, v našich pobočkách, v českém domě v Riu a olympijském parku Rio Lipno. Mohou si také stáhnout jedinečnou aplikaci, v které najdou emotikony s Palečkovou rodinou či olympioniky,“ říká Lukáš Burda, manažer digitální komunikace České spořitelny. V aplikaci, která je ke stažení pro iOS i Android, si mohou fanoušci také vytvořit vlastní fandící fotografii a sdílet ji s přáteli.
 
S projektem Držíme palečky se fanoušci potkají i v olympijském parku Rio Lipno, kde bude mít Česká spořitelna připravenou fanzónu, jejíž součástí bude rodina Palečků a také jedna z nejlákavějších atrakcí celého parku – obří skluzavka.