Od června 2016 mohou držitelé karet UnionPay vybírat peníze z největší bankomatové sítě v České republice. Celkem 1 390 výběrových bankomatů České spořitelny totiž začíná akceptovat i karty UnionPay, které jsou nejrozšířenějšími platebními kartami v Číně. UnionPay je bankovní asociace obsluhující největší skupinu držitelů karet na světě a má silnou pozici i v asijských zemích a významně roste v Rusku. Kromě výběrů hotovosti je pro držitele karet s logem UnionPay rovněž připravena služba zobrazení zůstatku účtu. Využití této služby je možné nejen na výběrových bankomatech, ale i na dalších 208 zařízeních, kterými jsou vkladové bankomaty a transakční terminály.
 
„Spolupráce s UnionPay International je pro nás obchodní příležitostí, protože počet platebních karet vydaných UnionPay se rychle rozšiřuje. Navíc stále více turistů používajících tuto kartu přijíždí do České republiky a my jim chceme vyjít vstříc a usnadnit jim jejich pobyt u nás,“ řekl Juraj Chomo, ředitel Kartového centra České spořitelny. Karty společnosti UnionPay jsou díky partnerství s více než tisícem institucí na světě vydávány ve více než 40 zemích a regionech a akceptovány ve 157 zemích a regionech.
 
„Karty UnionPay se pro čínské turisty cestující po světě staly nejběžnější platební metodou. Česká spořitelna má významnou tržní výhodu a my s ní prohloubíme vzájemnou spolupráci, abychom zlepšili akceptaci karet UnionPay v České republice a zajistili tak našim klientům pohodlný a cenově výhodný platební systém,“ řekl Wei Zhihong, generální ředitel UnionPay International Europe. UnionPay International je dceřinou společností China UnionPay a zaměřuje na globální byznys UnionPay.
 
Podle statistik organizace CzechTourism v loňském roce navštívilo Českou republiku téměř 300 000 čínských turistů, což je o zhruba 35 % více než v roce 2014. Vzhledem k sociálním zvyklostem v Číně, kdy lidé na dovolené nenakupují dárky jen pro sebe, ale i pro široký okruh rodiny a přátel jsou největšími konzumenty luxusního zboží. V loňském roce se tak Číňané stali nejvíce utrácejícími turisty v České republice. Průměrná hodnota jejich tax free nákupu činila 19 712 Kč a nejčastěji utrácejí za módu a oblečení, hodinky a šperky, a sklo. Číňané se na celkových nákupech podílí zhruba čtvrtinou, což znamenalo téměř 100% meziroční nárůst.

Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:

Kristýna Havligerová
Tisková mluvčí FSČS

tiskove_centrum@csas.cz

Pavla Kozáková
Tiskové centrum ČS