Millennials plánují brigády a neváhají na ně vyrazit i do ciziny. Patří mezi ně také Bruno, který si zvolil Londýn. Výprava za zkušeností i výdělkem otestovala jeho schopnosti poradit si v nečekaných situacích - hned po příjezdu se totiž ocitl bez prostředků, nedařilo se mu spojit s londýnským kamarádem, u kterého měl bydlet, a domluvená brigáda také vypadala jinak… Brunova Tajuplná cesta, online hra s prvky finanční gramotnosti, dopadla nakonec úspěšně, pomáhalo mu téměř 3 700 lidí. Tři z nich získali i ocenění.
Podle průzkumu, který pro Českou spořitelnu zpracovala agentura Millward Brown, cítí mladí lidé a děti menší potřebu vzdělávat se v oblasti finanční gramotnosti. 48 % z nich se domnívá, že na to má ještě čas; 30 % si myslí, že ví vše potřebné. Realita je ale odlišná - schopnost Čechů dobře hospodařit je podprůměrná.
„Finančnímu vzdělávání se dlouhodobě věnujeme. Postupně zaměřujeme zejména na interaktivní formy výuky, chceme předávat informace, které mohou mladým lidem pomoci v běžném životě. Například v deskové hře Finanční svoboda, která simuluje 30 let jedné rodiny, si žáci a studenti našich 233 partnerských škol mohou nanečisto vyzkoušet, jak nakládat s rodinným rozpočtem. Na doporučení studentů jsme se pustili i do online hry s prvky finanční gramotnosti,” vysvětluje Kristýna Havligerová, tisková mluvčí České spořitelny, jak vznikla Tajuplná cesta - hra, jejíž hlavní hrdinou je v úvodu zmíněný Bruno. Spolu s Brunem hráči řeší “reálné” situace, jako je volba nejvýhodnější směnárny, mobilního tarifu, nákup jízdného či bankovního účtu.
Hru spustila banka letos v březnu na stránkách www.tajuplnacesta.cz a do 15. května mohli mladí ve věku 12 až 18 let soutěžit o zajímavé ceny. Do ní se zapojilo 7 737 hráčů, 3 697 z nich splnilo podmínky - dohráli hru do konce a odpověděli na soutěžní otázku.
„Je vidět, že moji generaci zajímají i důležitá témata. Potřeba je jen najít správnou formu na jejich předání,“ myslí si Adam Lysek, alias Vidrail - youtuber, kterému banka dala volnou ruku, aby natočil video zabývající se problematikou financí. Vidrailův “vlog” byl velmi úspěšný, zhlédlo jej více než 100 tisíc lidí. V téměř 900 komentářích videa mladí diskutují o tom, že nejčastěji utrácejí za jídlo a “blbosti” a že se chystají na brigádu.
Hru si můžete zahrát i vy, a to na stránkách www.tajuplnacesta.cz.
Zleva: Lukáš Brabec, Markéta Žofáková a Martin Rulík, tři výherci soutěže, kteří získali iPhone 6 a výlet pro svou třídu v hodnotě 30 000 Kč.
autor fotografie: Jan Nechvíle
Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:
Kristýna Havligerová
Tisková mluvčí FSČS