Family fraud je většinou neúmyslné zneužití karty blízkou osobou. Může se jednat například o:
- Již máte zaregistrovanou kartu v zařízení (mobil, PC, Tablet, atd.) a nemáte přístup do konkrétní aplikace ošetřen heslem. Následně umožníte přístup do zařízení např. dětem, které si pak stahují i placené hry, hudbu, filmy (Google, Itunes, Paypal, atp.).
- Kartu ještě nemáte zaregistrovanou a půjčíte ji např. dítěti. Dítě ji samo při nákupu zaregistruje do určité aplikace na zařízení. Jakmile je však karta registrována, je možné v příslušné aplikaci provádět nákupy až do výše denního limitu.
- Máte uložené heslo v příslušné aplikaci a tím opět umožníte nakupování, např. svých dětí, které zařízení používají až do výše denního limitu.
Jak se bránit?
- Zabezpečte si používání aplikace vždy heslem a buďte obezřetní při registraci své karty do různých zařízení. Jinak čelíte riziku, že vaše údaje budou použity k vámi neautorizovaným nákupům. Karta je nepřenosná. Tato hesla do jednotlivých zařízení neukládejte.
- Pravidelně provádějte kontrolu provedených transakcí a v případě nesrovnalostí, kontaktujte nás na klientské lince 800 207 207.