Poketka

Pohodlné placení mobilem

Saifu aplikace pro bezpečné platby od České spořitelny

POKETKA

Pohodlné placení mobilem

S aplikací Poketka můžete na bezkontaktních platebních terminálech platit mobilním telefonem úplně stejně jako platební kartou nebo nálepkou. Ale to není všechno! Kromě placení mobilem můžete v aplikaci generovat jednorázové karty pro bezpečné nákupy na internetu, využívat výhod slevového programu, zobrazit transakční historii mobilních plateb nebo zkontrolovat zůstatek na svém účtu.

Co budete potřebovat k používání Poketky?

  • telefon se systémem Android 4.4 a vyšší
  • účet v České spořitelně a aktivní debetní kartu VISA
  • přihlašovací údaje do George nebo SERVIS 24

Tipy a návody

Často se ptáte

Mobil přikládejte k terminálu zadní části telefonu a chvíli ho přidržte. Záleží i na umístění NFC antény u konkrétního typu mobilu (nejčastěji bývá v místě baterie, případně okolo fotoaparátu). U mobilů se slabší NFC anténou může bránit spojení mobilu s platebním terminálem i pouzdro.

Ano, platit můžete na všech bezkontaktních terminálech nejen v Česku, ale i v zahraničí. Aktivní roaming nepotřebujete.

Pokud používáte NFC platby, tak doporučujeme nálepku odstranit. Platební terminál neví, kterou kartu má přečíst, a zahlásí chybu.
Není k tomu důvod. Zapnuté NFC má na spotřebu baterie naprosto nepatrný vliv. Je-li vypnutý displej mobilu, NFC se automaticky vypne.

Platbu mobilem na výpisu ani v internetovém bankovnictví nijak nerozlišujeme od plateb plastovou kartou. Transakce uskutečněné s Poketkou uvidíte přímo v aplikaci.

Extra úsporný režim vypíná NFC, takže v tomto režimu nezaplatíte. Pokud je použitý jenom "úsporný režim", tak NFC vypnuté není a platby fungují.

Pro placení mobilem máte stejné limity jako na plastové kartě, kterou jste si zvolil/a při registraci do Poketky. Maximální limit pro platby s Poketkou je 100 000 Kč za den na jednu plastovou kartu. Vždycky se však uplatní ten limit, který je nižší.

Ano, může se to stát.
Neznámý stav platby je dočasný stav transakce. Vzniká v době, kdy aplikace úspěšně komunikovala s terminálem, ale od terminálu nedostane informaci, jestli platba skutečně proběhla nebo ne (pro skutečný stav platby je doporučeno sledovat terminál). Pokud je aplikace offline, bude zobrazován neznámý stav platby až do přihlášení online. Pokud je aplikace online, měl by se stav transakce během několika minut změnit na stav “Platba proběhla v pořádku”, případně na stav “Platba zamítnuta”, pokud z nějakého důvodu došlo k zamítnutí platby.
Na některých telefonech (např. značka Huawei) nestačí rozsvítit displej, ale je nutné telefon ještě odemknout.

Bud zaplatíte standardní plastovou platební kartou nebo platbu zkusíte znova.

V nastavení telefonu se ujistěte, že má váš telefon zapnuté NFC a Poketka je nastavená jako výchozí platební aplikace. Zkontrolujte, že je vaše platební karta aktivní. Každou novou i obnovenou kartu po konci platnosti je třeba znovu přidat do Poketky. Pokud jste nebyli delší dobu připojeni k internetu, je nutné se opět připojit a jít do aplikace.

Ne, tato funkce není v tuto chvíli podporovaná a výběr hotovosti z bezkontaktního bankomatu prostřednictvím Poketky tak není možný.

×
George
Česká spořitelna
Bankovnictví budoucnosti.
Stáhnout