Jak na efektivní time management? Všímejte si vlastních možností

 

Odevzdat včas důležitý projekt, zvládat každodenní agendu, pečovat o sebe a ještě si najít čas na odpočinek? Těžké zadání, které však není nesplnitelné. Se správnou organizací času nám kromě mobilních online kalendářů a to-do listů pomůžou i odborné studie, které zkoumají, jak funguje lidská psychika.

Výzkumy například ukazují, že obvyklá doporučení a time management metody neberou v úvahu, jak lidé čas opravdu prožívají. Joe Matthews, Don DeBolt a Deb Percival, kteří dlouhodobě zkoumají vedení franšízových řetězců, v článku 10 Time Management Tips to Work rozlišují dva typy času – hodinový a skutečný. Zatímco hodinový čas chápou jako systém, který je úplný a který zdánlivě běží bez zádrhelů, skutečný čas je ten, který máme „ve své hlavě“.

Skutečný čas se od toho hodinového velmi liší. Někdy nám zdánlivě protéká mezi prsty, jindy se nekonečně vleče. Různé prožívání času v závislosti na situacích pak může vést k tomu, že klasické rady, jak na efektivní time management, nefungují, protože se orientují pouze na hodinový čas, jsou příliš univerzální a neberou v potaz další aspekty lidské psychiky. 

Mohlo by vás ještě zajímat