Opalovací krém, plavky a… cestovko!!! 

Jednorázové cestovní pojištění si můžete sjednat po cestě

28. června 2021

5 minut

Vypravit se na zahraniční dovolenou není jen tak. Všechno nakoupit, zabalit, vyřídit, … A když se pak konečně slastně povalujete na lehátku a nasloucháte šumění vln, dojde vám, že jste přece jen na něco zapomněli: na cestovní pojištění! Klid. Máme pro vás řešení.

Je to k neuvěření, ale až jedna třetina Čechů odjíždí do zahraničí bez cestovního pojištění. A to i v dnešní složité situaci. Někteří to dělají vědomě, protože spoléhají na kartičku zdravotní pojišťovny. Nezbývá než jim popřát, aby jejich dovolená proběhla bez jakýchkoli problémů. Protože kdyby něco, budou mít spoustu starostí a bude je to stát hodně peněz. 

Pojištění na pár kliknutí v mobilu

Ale když na cestovní pojištění v hektických přípravách prostě jen zapomenete, můžete si ho pořídit kdykoli během dovolené – na letišti, na odpočívadle u dálnice, a dokonce i na už zmíněné pláži. Stačí otevřít George v mobilu a jednorázové cestovko sjednat tam. (Přes notebook to zatím nejde, váš George v počítači tohle zatím neumí. Ale naučíme ho to.)

Kdy vás cestovko začíná chránit

Naše jednorázové cestovní pojištění platí od chvíle, kdy si ho v zahraničí sjednáte. Není to běžné, standardně si člověk v takové situaci musí na pojistnou ochranu počkat i několik dní. Občas někdo zkouší pojišťovnu obalamutit. Zlomí si nohu, a teprve když zjistí, jak drahý je rentgen a sádra, sjedná si pojištění „ex post“. Vznik každé události je ale možné dohledat v lékařských zprávách a zjistit z popisu okolností. A může se stát, že v takovém případě pojišťovna náklady za léčbu úrazu neproplatí. Dodatečné sjednání cestovního pojištění je navíc pojistný podvod.

Tak si cestovko sjednejte včas. Klidně až překročíte hranice, ale nezapomeňte na to. Stát se může kdeco. I o dovolené.

Dovolená není vždycky „havaj“

Jak moc je důležité cestovní pojištění, dokazují následující příběhy. Jsou to skutečné případy, kdy lidé prostě měli o dovolené smůlu. Ale také štěstí – všichni byli dobře pojištění.   

  • Rodina se vydala na výlet vlakem do Vídně, kde si objednala hotel. Pokoj měl balkon, do jehož dveří si přivřela paleček jejich tříletá dcerka. A to tak nešťastně, že příznaky odpovídaly zlomenině. Úraz se stal v půl desáté večer. Otec měl u nás v České spořitelně sjednané cestovko od Kooperativy, které zahrnovalo i celou rodinu, a tak zavolali na asistenční linku pojišťovny. Operátor vyhledal nemocnici, kam bylo možné zajet na vyšetření i v pozdních večerních hodinách, a její adresu poslal SMS. Rodina se taxíkem dopravila na pohotovost, kde holčičce udělali rentgen a prstík dali do dlahy. V Čechách pak nahlásili pojistnou událost a do dvou dnů jim přišly na účet peníze za dvě předložené účtenky: 40 eur za taxi a 10 eur za využití služeb pohotovosti.
  • Žena odletěla do Neapole, kde ji „chytly ledviny“. Měla takové bolesti, že chtěla dovolenou předčasně ukončit. Hledala zpáteční letenku, aby se mohla vrátit do Čech, ale naštěstí své plány konzultovala s přáteli po telefonu. Ti jí doporučili, aby využila asistenční linku pojišťovny, u které měla cestovní pojištění. Udělala to a večer už přátelům psala, že díky asistenční lince za ní do hotelu dorazil lékař, který zjistil, že má pouze otravu z jídla. Napsal jí léky, po kterých se jí ulevilo, a ona mohla pokračovat v dovolené.
  • Muž odletěl na ostrov Gran Canaria, kde jej hospitalizovali s onemocněním covid-19. Jeho stav byl vážný – celkový kolaps organismu a výrazné potíže s dýcháním. Léčba byla náročná, ale nakonec se ho podařilo stabilizovat. Následně se lékaři i pacient rozhodli pro repatriaci, a tak ho letecká ambulance se zdravotnickým doprovodem dopravila do ČR. Celkové náklady, které pokrylo cestovní pojištění, se vyšplhaly na 650 000 Kč.

Pokračujte dále