Místo kožené kabelky přišel laciný padělek z Číny? Platbu můžete u své banky získat zpět

Falešné kabelky

16. 11. 2017

Marek chce své manželce Evě koupit k narozeninám kabelku. Nějakou opravdu pěknou, nadčasovou a koženou. Z cen v obchodech se mu trochu orosí čelo. Pak ale narazí na opravdové terno - e-shop, který nabízí kvalitní kožené kabelky z Itálie. Přímo z továrny, bez provize obchodníkům, takže za slušnou cenu. Objedná, zaplatí kartou a těší se, jak bude Eva nadšená. Letos si dal s dárkem záležet. Balíček dorazil, kabelka je doma. Ale rozhodně ne kožená a už vůbec ne kvalitní. Materiál je na první pohled umělý, švy se párají a na podšívce jsou nějaká loga v čínštině.

Co má Marek dělat?

Je naštvaný, hodně. Ale s nakupováním na internetu má zkušenosti, takže před sebou nevidí neřešitelný úkol - kabelku pošle zpět a nechá si vrátit peníze. Na e-shopu ale nenajde všeobecné podmínky ani formulář pro odstoupení od smlouvy. Volá proto na uvedené telefonní číslo, ale nikdo hovor nezvedá. Napíše do kontaktního formuláře e-shopu, ale nikdo mu neodpovídá. Teď už mu je jasné, že se stal obětí podvodu. Eva asi letos k narozeninám dostane jen kytku, na víc mít peníze nebude.

Marek nezná chargeback

Kdyby Marek věděl o službě chargeback, hodně by se mu ulevilo. Chargeback představuje ochranu spotřebitele a umožňuje získat zpět peníze zaplacené kartou. Stačí doložit chybu nebo podvod na straně obchodníka, banka ho v jednání zastoupí a finanční prostředky mu ve většině případů vrátí zpět na jeho účet.

Kdy lze chargeback využít?

  • zboží nebylo dodáno
  • zboží bylo dodáno poškozené
  • zboží neodpovídá popisu a fotografiím
  • obchodník odmítá akceptovat odstoupení od kupní smlouvy
  • obchodník se zákazníkem ohledně reklamace nekomunikuje

Nakupujte bezpečně

Ušetřete si čas a starosti s vyřizováním reklamace - nejlepším způsobem je na podezřelých e-shopech vůbec nenakupovat. Čeho byste si měli na neznámém e-shopu všímat?

Příliš nízké ceny - Výrazně nižší ceny jsou rozhodně podezřelé. Často bývá cena e-shopem vysvětlována jako dovoz zboží přímo z továrny, nebo mimořádný výprodej skladů.

Chybí kontakt - Místo e-mailu a telefonního čísla je jen kontaktní formulář? Radíme na takovém e-shopu vůbec nenakupovat.

Nefunkční kontakty - E-shop má uvedené telefonní číslo i e-mail? To mu přidává na důvěryhodnosti. Ale zkuste raději na číslo zavolat, nebo ověřte funkčnost e-mailu.

Všeobecné podmínky chybí, nebo jsou plné chyb - Na podvodných e-shopech často úplně chybí všeobecné podmínky, nebo jsou zkopírované z jiného e-shopu bez změn údajů.

HTTPS - Jedním z vodítek, jak rozpoznat bezpečný e-shop, je ikona zámečku a zkratka https v adresním řádku. Tak poznáte ověřenou a zabezpečenou webovou stránku.

Zjistěte si reference - Spolehlivost e-shopu si dnes můžete snadno ověřit na agregátorech nabídek, jako jsou například Heureka.cz a Zboží.cz. Tady najdete reference ostatních zákazníků, včetně informací o tom, jak byli spokojeni s komunikací ze strany e-shopu a s přístupem k reklamacím.

Nepodporujte podvodníky

Nakupujte zboží u prověřených e-shopů, všímejte si referencí ostatních zákazníků. Doporučujeme název e-shopu, firmy či IČ ověřit v internetovém vyhledávači, hledejte diskuze a hodnocení. Pokud i přes vaši opatrnost zboží neobdržíte, nebo neodpovídá popisu a kvalitě, řešte to vždy nejprve přes e-shop, ve kterém jste zboží objednali. Zboží pošlete zpět, uschovejte si doklad o odeslání. Obchodník nereaguje, nebo vaši reklamaci odmítá? Pak je čas obrátit se na banku a požádat o chargeback.

Mohlo by vás zajímat