Podvodných volání je stále víc. Buďte obezřetní, když vám někdo zavolá jménem České spořitelny, České národní banky nebo jiných bank, případně jménem Policie ČR. 

Pachatelé jsou opravdu vynalézaví a přesvědčiví. Uvádějí různé důvody, proč byste s nimi měli spolupracovat: třeba založení osobního účtu nebo úvěr. Jindy vás zkoušejí vylekat upozorněním na podvodnou transakci. Tvrdí, že peníze na vašem účtu jsou v ohrožení, a nabízejí ochranu. 

Co po vás podvodníci mohou žádat

  • abyste vybrali hotovost a vložili ji do „speciálního bankomatu“,
  • abyste převedli své peníze na „bezpečný účet“,
  • případně chtějí znát vaše bezpečnostní údaje ke kartě nebo k bankovní identitě. 

Co po vás po telefonu nikdy nebude chtít skutečný bankéř

  • Vaše údaje k bankovní identitě – přihlašovací jméno, heslo, PIN do George klíče,
  • celé číslo platební karty,
  • jakýkoliv kód, který si vytisknete z bankomatu nebo vám přijde v SMS,
  • abyste vybrali hotovost na pobočce a vložili ji na bezpečný účet,
  • abyste převedli peníze na cizí, tzv. bezpečný účet,
  • abyste si nainstalovali program/aplikaci do svého zařízení.

Co dělat, když vám někdo takový zavolá

  • Zachovejte klid a pozorně poslouchejte, co vám volající říká.
  • Rozhodně mu nesdělujte žádné bezpečnostní údaje (přihlašovací heslo, celé číslo karty, kompletní aktivační kód).
  • Pečlivě sledujte, co potvrzujete v George klíči či pomocí SMS – jestli místo blokace nebo ověření neodesíláte peníze ze svého účtu.
  • Když máte jakékoli pochybnosti, ukončete hovor a hned zavolejte na naši linku 800 207 207. Nevolejte zpět na číslo, z kterého vám možný podvodník telefonoval. 
  • Pokud používáte aplikaci George klíč, využijte možnost ověření hovoru z banky.

Podvodných volání je stále víc. Buďte obezřetní, když vám někdo zavolá jménem České spořitelny, České národní banky nebo jiných bank, případně jménem Policie ČR. 

Pachatelé jsou opravdu vynalézaví a přesvědčiví. Uvádějí různé důvody, proč byste s nimi měli spolupracovat: třeba založení osobního účtu nebo úvěr. Jindy vás zkoušejí vylekat upozorněním na podvodnou transakci. Tvrdí, že peníze na vašem účtu jsou v ohrožení, a nabízejí ochranu. 

Co po vás podvodníci mohou žádat

  • abyste vybrali hotovost a vložili ji do „speciálního bankomatu“,
  • abyste převedli své peníze na „bezpečný účet“,
  • případně chtějí znát vaše bezpečnostní údaje ke kartě nebo k bankovní identitě. 

Co po vás po telefonu nikdy nebude chtít skutečný bankéř

  • Vaše údaje k bankovní identitě – přihlašovací jméno, heslo, PIN do George klíče,
  • celé číslo platební karty,
  • jakýkoliv kód, který si vytisknete z bankomatu nebo vám přijde v SMS,
  • abyste vybrali hotovost na pobočce a vložili ji na bezpečný účet,
  • abyste převedli peníze na cizí, tzv. bezpečný účet,
  • abyste si nainstalovali program/aplikaci do svého zařízení.

Co dělat, když vám někdo takový zavolá

  • Zachovejte klid a pozorně poslouchejte, co vám volající říká.
  • Rozhodně mu nesdělujte žádné bezpečnostní údaje (přihlašovací heslo, celé číslo karty, kompletní aktivační kód).
  • Pečlivě sledujte, co potvrzujete v George klíči či pomocí SMS – jestli místo blokace nebo ověření neodesíláte peníze ze svého účtu.
  • Když máte jakékoli pochybnosti, ukončete hovor a hned zavolejte na naši linku 800 207 207. Nevolejte zpět na číslo, z kterého vám možný podvodník telefonoval. 
  • Pokud používáte aplikaci George klíč, využijte možnost ověření hovoru z banky.