Spořitelna spouští službu Odměny, jako první na trhu odmění klienty za péči o jejich finančního zdraví
Nová služba Odměny nabídne vyšší úrok na spoření, výhodnější směnný kurz, ale také akcie ERSTE zdarma, dálniční známku, předplatné AlzaPlus+ a další benefity klientům, kteří zlepší své finanční zdraví skrze spoření, pravidelné investice nebo pojištění. Spořitelna je první bankou, která takto komplexně motivuje klienty k zlepšování jejich finančního zdraví. Službu Odměny banka zatím spustila v testovacím provozu pouze pro klienty v Královehradeckém kraji.
Jak funguje služba Odměny
Klienti sbírají body za zvyšování svého finančního zdraví ve třech základních oblastech finančního zdraví:
Následně si klienti vybírají odměny na čtyřech různých úrovních podle toho, kolik bodů v daném roce dosáhli. Za každou dosaženou úroveň si klient může vybrat jednou ročně právě jednu odměnu. Klient, který v daném roce nasbíral dostatek bodů a postoupil až na čtvrtou úroveň, může získat celkem čtyři odměny, každou s platností 12 měsíců od aktivace.
„Misí Spořitelny je pomáhat klientům s péčí o jejich finanční zdraví a tak podporovat prosperitu klientů a celého Česka. Usilujeme o to, aby měl každý klient Spořitelny alespoň minimální finanční rezervu a aby rostl počet klientů, kteří vytváří dlouhodobou rezervu zejména skrze pravidelné investice a jsou pojištěni proti rizikům,” říká Filip Zeman, který ve Spořitelně odpovídá za digitální bankovnictví. „Služba Odměny strategicky navazuje na nový způsob úročení spořicích účtů, který Spořitelna představila v roce 2024. Zde jsme si poprvé vyzkoušeli, že motivace klientů k zlepšování jejich finančního zdraví funguje. Pravidelné investice jako podmínku vyššího úroku na spořicím účtu využívá stále více klientů a počet pravidelných investorů byl i proto loni rekordní,” doplňuje Zeman.
„Z našich dat víme, že dvě třetiny klientů dosáhne nejčastěji na úroveň nula a jedna. Je to způsobeno více důvody. Buď se na budoucnost nepřipravují vůbec nebo se připravují nedostatečně. Dalším důvodem může být i fakt, že využívají finanční produkty a služby v jiných bankách,” říká Martin Rosa, produktový manažer České spořitelny a pokračuje: „S novým systémem odměn chceme klienty co nejvíce motivovat k tomu, abychom se pro ně stali jejich primární bankou a mohli je tak efektivně podporovat na cestě k finančnímu zdraví. Zároveň jim budou odměnou ty nejlepší benefity.”
„Pro pilotní provoz jsme si Královéhradecký kraj vybrali záměrně. Jeho sociodemografické složení velmi dobře odráží strukturu obyvatel celé ČR. Věříme tak, že díky tomu budeme schopni získaná data věrohodně vyhodnotit a nabídku odměn nadále vylepšovat, aby byla atraktivní pro co nejvíce klientů,” vysvětluje Martin Rosa.
„Misí Spořitelny je pomáhat klientům s péčí o jejich finanční zdraví a tak podporovat prosperitu klientů a celého Česka. Usilujeme o to, aby měl každý klient Spořitelny alespoň minimální finanční rezervu a aby rostl počet klientů, kteří vytváří dlouhodobou rezervu zejména skrze pravidelné investice a jsou pojištěni proti rizikům,” říká Filip Zeman, který ve Spořitelně odpovídá za digitální bankovnictví. „Služba Odměny strategicky navazuje na nový způsob úročení spořicích účtů, který Spořitelna představila v roce 2024. Zde jsme si poprvé vyzkoušeli, že motivace klientů k zlepšování jejich finančního zdraví funguje. Pravidelné investice jako podmínku vyššího úroku na spořicím účtu využívá stále více klientů a počet pravidelných investorů byl i proto loni rekordní,” doplňuje Zeman.
„Z našich dat víme, že dvě třetiny klientů dosáhne nejčastěji na úroveň nula a jedna. Je to způsobeno více důvody. Buď se na budoucnost nepřipravují vůbec nebo se připravují nedostatečně. Dalším důvodem může být i fakt, že využívají finanční produkty a služby v jiných bankách,” říká Martin Rosa, produktový manažer České spořitelny a pokračuje: „S novým systémem odměn chceme klienty co nejvíce motivovat k tomu, abychom se pro ně stali jejich primární bankou a mohli je tak efektivně podporovat na cestě k finančnímu zdraví. Zároveň jim budou odměnou ty nejlepší benefity.”
„Pro pilotní provoz jsme si Královéhradecký kraj vybrali záměrně. Jeho sociodemografické složení velmi dobře odráží strukturu obyvatel celé ČR. Věříme tak, že díky tomu budeme schopni získaná data věrohodně vyhodnotit a nabídku odměn nadále vylepšovat, aby byla atraktivní pro co nejvíce klientů,” vysvětluje Martin Rosa.
Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:
Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS
Tel.: +420 775 011 550
E-mail: fhruby@csas.cz
Profil České spořitelny
Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,5 milionu klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.
- Jsme první bankou, která se stará o finanční zdraví klientů. Veřejně jsme se zavázali, že do roku 2025:
- Pomůžeme všem našim klientům vytvořit finanční rezervu na nenadálé výdaje
- Zpřístupníme kvalitní finanční vzdělávání všem dětem v České republice
- Pomůžeme milionu našich klientů šetřit si na důchod
- Poskytneme českým firmám 50 miliard na zvýšení konkurenceschopnosti a udržení pracovních míst
- Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti retailových i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
- Naše internetové a mobilní bankovnictví George má více než 2 miliony uživatelů a je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
- Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok desítky miliónů korun.