Klienti Spořitelny mohou nově v aplikaci George zasílat peníze bez nutnosti vyplňování čísla účtu. Díky nové službě Platba na kontakt stačí zadat pouze číslo mobilního telefonu

Díky nově spuštěné službě Platby na kontakt mohou retailoví klienti České spořitelny od dnešního dne posílat peníze bez nutnosti znát číslo účtu příjemce. V aplikaci George stačí pro odeslání jednorázové domácí platby zadat číslo mobilního telefonu příjemce, které má českou nebo slovenskou předvolbu. Platby odeslané na telefonní číslo stejně jako na číslo účtu podporují režim okamžitých plateb.  

„Nová služba přináší klientům obrovské zjednodušení. Zatímco celé číslo bankovního účtu si pamatuje málokdo, své mobilní telefonní číslo zná každý. Nová služba se bude hodit zejména v situacích, kdy si klienti mezi s sebou potřebují rychle a snadno poslat menší finanční částky. Například při útratě v restauracích nebo při menších půjčkách mezi s sebou. Z našich dat víme, že přes 70 % všech jednorázových plateb zadaných v mobilním Georgi tvoří platby do výše 5000 korun,” říká Ondřej Wallenfels, manažer platebních řešení v České spořitelně a dodává: „Z průzkumu České bankovní asociace, který proběhl začátkem tohoto listopadu, vyplývá, že více než dvě třetiny Čechů by chtělo místo čísla účtu využít možnost zadat telefonní číslo příjemce. 4 z 10 respondentů pak přiznalo, že při posílání peněz z účtu na účet někdy uvedli špatné číslo účtu příjemce.”

Pro využívání služby Platby na kontakt klientům stačí v mobilním bankovnictví George registrovat své telefonní číslo a mohou pohodlně přijímat platby od klientů bank, které službu podporují. Hlavní výhodou je fakt, že si klienti nemusí pamatovat číslo účtu nebo mít obavu, že udělají chybu při přepisování čísla bankovního účtu, které může mít až 16 čísel.

V tuto chvíli mohou pro jednoduché odesílání a přijímání jednorázových tuzemských plateb využívat službu Platby na kontakt klienti šesti bank - České spořitelny, Komerční banky, ČSOB, Air Bank, Raiffeisenbank a Fio banky. V následujících měsících se bude počet bank, které tuto službu klientům umožní, postupně rozšiřovat. Maximální výše jedné odeslané platby na číslo mobilního telefonu je ve výši 5000 Kč, minimální částka ve výši jedné koruny. Registr telefonních kontaktů zapojených do služby Platby na kontakt spravuje Česká národní banka. 

Hlavní výhody služby Platba na kontakt

  • Jednoduchost – klient nemusí znát číslo účtu příjemce.
  • Bezpečí – díky garanci ČNB je stejně bezpečná jako platba na účet.
  • Pohodlí – klient nemusí přepisovat číslo účtu příjemce. Jeho telefonní číslo si snadno vybere v Georgi, kde se mu zobrazí kontakty z telefonního seznamu.
  • Rychlost − peníze lze poslat ihned, a to v režimu okamžitých plateb. Klient nemusí shánět další údaje.

Více o službě na Platba na kontakt

linka

Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:

Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS
Tel.: +420 775 011 550
E-mail: fhruby@csas.cz


Profil České spořitelny

Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,5 milionu klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.

  • Jsme první bankou, která se stará o finanční zdraví klientů. Veřejně jsme se zavázali, že do roku 2025:
    • Pomůžeme všem našim klientům vytvořit finanční rezervu na nenadálé výdaje
    • Zpřístupníme kvalitní finanční vzdělávání všem dětem v České republice
    • Pomůžeme milionu našich klientů šetřit si na důchod
    • Poskytneme českým firmám 50 miliard na zvýšení konkurenceschopnosti a udržení pracovních míst
  • Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti retailových i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
  • Naše internetové a mobilní bankovnictví George má více než 2 miliony uživatelů a je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
  • Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok desítky miliónů korun.