Česká spořitelna vybrala nejčastější chyby, kterých se dopouští uživatelé internetových bazarů a poskytla základní rady, jak se jim vyhnout.

E-mail a telefonní číslo jsou údaje, které se dají snadno zneužít. Z toho důvodu se kyberzločinci vyhýbají komunikaci v dané aplikaci a následně vyžadují další osobní informace. Další praktikou je rozesílání internetového odkazu nebo falešné platební brány, do které stačí vyplnit údaje a snadno stáhnou peníze z účtu.  

Nenaleťte s Be safe / collection

  • Nesdílejte své osobní údaje s ostatními
  • Nesdílejte své číslo účtu
  • Využívejte ke komunikaci pouze aplikaci
  • Neklikejte na podezřelé URL

Trička a mikiny jsou ohodnoceny symbolickou částkou 162 000 Kč. Cílem totiž není produkt prodat, ale zvýšit povědomí o bezpečném nakupování a prodávání online. O čemž influenceři dali vědět i na svých sociálních sítích.

„Neudělali jsme jen tradiční edukativní kampaň. Věřím, že jsme našli originální způsob, jak zaujmout lidi přímo na platformě, kde k podvodům dochází. Důkazem je pozitivní odezva od komunity. S kolekcí tak máme i další plány,“ doplnil Tomáš Novotný, Executive Creative Director, VML&YR.

Spořitelně se tak podařilo aktivovat Vinted komunitu, které záleží na tom, aby bylo místo jejich nákupů bezpečné.  

Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:

Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS
Tel.: +420 775 011 550
E-mail: fhruby@csas.cz


Profil České spořitelny

Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,5 milionu klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.

  • Jsme první bankou, která se stará o finanční zdraví klientů. Veřejně jsme se zavázali, že do roku 2025:
    • Pomůžeme všem našim klientům vytvořit finanční rezervu na nenadálé výdaje
    • Zpřístupníme kvalitní finanční vzdělávání všem dětem v České republice
    • Pomůžeme milionu našich klientů šetřit si na důchod
    • Poskytneme českým firmám 50 miliard na zvýšení konkurenceschopnosti a udržení pracovních míst
  • Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti retailových i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
  • Naše internetové a mobilní bankovnictví George má více než 2 miliony uživatelů a je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
  • Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok desítky miliónů korun.