Česko se již brzy může stát první zemí ve střední Evropě, ve které bude lidi obsluhovat e-úředník. Jeho „kanceláří“ bude multifunkční zařízení připomínající bankomat s kopírkou a tiskárnou, s lidmi bude jednat výhradně přes displej. Dokáže na počkání vyřídit široké spektrum požadavků ze strany občanů, ať již se jedná o online podání žádostí, poradenství, tisk, scanování dokumentů, realizaci plateb, ale také i vydání průkazek do městské dopravy či věrnostních karet.
Česká spořitelna se chystá představit tento revoluční multifunkční stroj, který může výrazně posunout digitalizaci tuzemské státní správy. Premiéru bude mít 16. května na konferenci ISSS v kongresovém centru Aldis v Hradci Králové, jejíž je Česká spořitelna generálním partnerem. Zástupci banky seznámí s možnostmi využití moderního zařízení zástupce měst a obcí a také úřady státní správy.
„Nové multifunkční zařízení připomíná bankomat, jeho využití je ale mnohem širší. V podstatě na něm lze spustit jakékoliv aplikace. Problémem nebude vyplnit a podat přes něj daňové přiznání, naskenovat, podepsat a odeslat dokumenty, vyřizovat různé registrace pro agendy státní správy, platit složenky, vytisknout si novou věrnostní kartu nebo průkazku do městské dopravy. Zásadní je, že člověk bude mít možnost po celou dobu komunikovat přes displej s živým operátorem, který bude připraven pomoci,“ vysvětluje Petr Chlupáč, senior manažer pro digitalizaci České spořitelny.
S těmito moderními samoobslužnými stroji, které vyrábí americká společnost NCR, je možně se setkat například v Dubaji ve Spojených arabských emirátech. Jsou jimi vybaveny tamní policejní stanice. Na rozdíl od běžných bankomatů nemusí být tyto stroje napojeny pouze na určitou banku, nýbrž i na poskytovatele dané služby, tedy na municipalitu, krajský úřad, finanční úřad, aj. Ty za pronájem stroje hradí bance paušální poplatek. Stroje mohou být umístěny kdekoliv, kde je lze připojit k elektrické síti a kde je dostupný internet.
Na konferenci ISSS v Hradci Králové budou zástupci České spořitelny konzultovat možnosti zavádění a využití nového stroje se zástupci krajů, měst, obcí a také úřadů státní správy. Noví e-úředníci by mohli začít v Česku „úřadovat“ již v průběhu letošního roku.
Bankovní identita ČS se stala nejoblíbenějším způsobem přihlašování do e-governmentu
Jedná se o další příspěvek České spořitelny k posílení e-governmentu v Česku. Loni představila spořitelna na konferenci ISSS možnosti využití bankovní identitu k online prokazování totožnosti vůči státu. Během jednoho roku od chvíle, kdy Česká spořitelna tuto funkcionalitu svým klientů zpřístupnila, vyřídili klienti Spořitelny s využitím bankovní identity téměř tři milióny různých požadavků vůči státu. Oblíbená se stala i pro ztotožňování vůči soukromým provozovatelům služeb, např. při vstupech do online diskusí na serveru Seznam.cz, při nákupech mimo otevírací dobu v prodejnách COOP, anebo při online jednání s pojišťovnou OZP.
Bankovní identita České spořitelny se stala během jediného roku nejoblíbenějším způsobem online přihlašování ke službám e-governmentu.
Česko se již brzy může stát první zemí ve střední Evropě, ve které bude lidi obsluhovat e-úředník. Jeho „kanceláří“ bude multifunkční zařízení připomínající bankomat s kopírkou a tiskárnou, s lidmi bude jednat výhradně přes displej. Dokáže na počkání vyřídit široké spektrum požadavků ze strany občanů, ať již se jedná o online podání žádostí, poradenství, tisk, scanování dokumentů, realizaci plateb, ale také i vydání průkazek do městské dopravy či věrnostních karet.
Česká spořitelna se chystá představit tento revoluční multifunkční stroj, který může výrazně posunout digitalizaci tuzemské státní správy. Premiéru bude mít 16. května na konferenci ISSS v kongresovém centru Aldis v Hradci Králové, jejíž je Česká spořitelna generálním partnerem. Zástupci banky seznámí s možnostmi využití moderního zařízení zástupce měst a obcí a také úřady státní správy.
„Nové multifunkční zařízení připomíná bankomat, jeho využití je ale mnohem širší. V podstatě na něm lze spustit jakékoliv aplikace. Problémem nebude vyplnit a podat přes něj daňové přiznání, naskenovat, podepsat a odeslat dokumenty, vyřizovat různé registrace pro agendy státní správy, platit složenky, vytisknout si novou věrnostní kartu nebo průkazku do městské dopravy. Zásadní je, že člověk bude mít možnost po celou dobu komunikovat přes displej s živým operátorem, který bude připraven pomoci,“ vysvětluje Petr Chlupáč, senior manažer pro digitalizaci České spořitelny.
S těmito moderními samoobslužnými stroji, které vyrábí americká společnost NCR, je možně se setkat například v Dubaji ve Spojených arabských emirátech. Jsou jimi vybaveny tamní policejní stanice. Na rozdíl od běžných bankomatů nemusí být tyto stroje napojeny pouze na určitou banku, nýbrž i na poskytovatele dané služby, tedy na municipalitu, krajský úřad, finanční úřad, aj. Ty za pronájem stroje hradí bance paušální poplatek. Stroje mohou být umístěny kdekoliv, kde je lze připojit k elektrické síti a kde je dostupný internet.
Na konferenci ISSS v Hradci Králové budou zástupci České spořitelny konzultovat možnosti zavádění a využití nového stroje se zástupci krajů, měst, obcí a také úřadů státní správy. Noví e-úředníci by mohli začít v Česku „úřadovat“ již v průběhu letošního roku.
Bankovní identita ČS se stala nejoblíbenějším způsobem přihlašování do e-governmentu
Jedná se o další příspěvek České spořitelny k posílení e-governmentu v Česku. Loni představila spořitelna na konferenci ISSS možnosti využití bankovní identitu k online prokazování totožnosti vůči státu. Během jednoho roku od chvíle, kdy Česká spořitelna tuto funkcionalitu svým klientů zpřístupnila, vyřídili klienti Spořitelny s využitím bankovní identity téměř tři milióny různých požadavků vůči státu. Oblíbená se stala i pro ztotožňování vůči soukromým provozovatelům služeb, např. při vstupech do online diskusí na serveru Seznam.cz, při nákupech mimo otevírací dobu v prodejnách COOP, anebo při online jednání s pojišťovnou OZP.
Bankovní identita České spořitelny se stala během jediného roku nejoblíbenějším způsobem online přihlašování ke službám e-governmentu.
Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:
Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS
Tel.: +420 775 011 550
E-mail: fhruby@csas.cz
E-mail: tiskovecentrum@csas.cz
Profil České spořitelny
Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,5 milionu klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.
- Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti retailových i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
- Naše internetové a mobilní bankovnictví George má 1,8 milionu uživatelů a je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
- Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok v průměru 60 miliónů korun.