Od 1. prosince 2021 zvýší Česká spořitelna úročení spořicích účtů z 0,2 % na 1,5 % pro klienty s účtem PLUS a klienty služby Erste Premier a Erste Private Banking. Cílem zvýšení úročení je především motivovat klienty k tvorbě krátkodobé finanční rezervy. Spořicí účet využívá více než 1,8 milionu klientů, což představuje 90 % primárních bankovních klientů Spořitelny. Odpovídající finanční rezervu má však zhruba jen polovina z nich.
Nadále platí, že úrokem 1,5 % p.a. bude úročen zůstatek do limitu stanoveného dle typu spořicího účtu. Zůstatek nad tento limit (200 000 Kč, 400 000 Kč, 1 000 000 Kč dle typu účtu) je úročen úrokovou sazbou 0,01 % p. a. Úrok je na účet připisován měsíčně.
„V kontextu rostoucí inflace dále roste význam tvorby krátkodobé rezervy, která pokryje náklady domácnosti alespoň na několik měsíců. Podle statistik přitom čtvrtina českých domácností hospodaří s rezervou menší než 10 tisíc korun. Věříme, že zvýšení úročení spořicích účtů motivuje alespoň část klientů k vytvoření nutné krátkodobé rezervy,“ říká Roman Choc, šéf investičních a spořících produktů České spořitelny. „Úročení spořicích účtů se dlouhodobě pohybuje pod hranicí inflace v celé Evropě. Spořicím účtem nelze porazit inflaci, nicméně vytvoření krátkodobé rezervy je klíčovou podmínkou, aby klienti mohli začít využívat investiční produkty, které představují skutečně efektivní zhodnocení úspor a nástroj pro tvorbu dlouhodobé finanční rezervy.“
„Díky našemu poradenství se nám daří motivovat stále více klientů k pravidelnému investování zejména do podílových fondů. Aktuálně tak již každý čtvrtý z 2 milionů primárních bankovních klientů využívá investiční produkty a průměrná částka, kterou klienti měsíčně investují, meziročně vzrostla z 2 400 na 2 800 Kč,“ říká Roman Choc. „Průměrné výnosy z investičních produktů se u klientů pohybují mezi 6,3 % až 8,3 % za posledních 12 respektive 36 měsíců. To potvrzuje, že pravidelné investování je v dlouhodobém horizontu efektivním nástrojem pro zhodnocení úspor a vytvoření dlouhodobé rezervy, která odolává inflačním tlakům.“
Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:
Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS
Tel.: +420 775 011 550
E-mail: fhruby@csas.cz
E-mail: tiskovecentrum@csas.cz
Profil České spořitelny
Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,5 milionu klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.
- Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti retailových i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
- Naše internetové a mobilní bankovnictví George má 1,8 milionu uživatelů a je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
- Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok v průměru 60 miliónů korun.