Česká spořitelna je první bankou na tuzemském trhu, která díky bankovní identitě umožňuje založení běžného účtu plně on-line bez nutnosti skenovat doklady či opisovat jejich čísla. Ověření totožnosti klienta proběhne na několik kliků zcela online pouze pomocí bankovní identity. Osobní účet je po penzijním spoření dalším produktem Spořitelny, který si klienti mohou zřídit během několika minut zcela online jen za pomoci bankovní identity.

„Díky bankovní identitě si u nás klient běžný online účet založí během pár minut, a to buď pomocí našeho chatbota na webu nebo přímo v mobilním Georgi. Nepotřebuje k tomu nikam chodit, nic fotit ani scanovat. S jednotlivými kroky mu pomůže náš chatbot, který slouží jako průvodce pro jednoduché a rychlé založení online účtu," říká Filip Zeman, šéf digitálního bankovnictví George.

Polovinu ze všech ověření pomocí bankovní identity při komunikaci se státem tvoří klienti Spořitelny

Česká spořitelna byla na začátku letošního roku první bankou, která svým klientům umožnila využívat bankovní identitu nejen k přihlašování do internetového bankovnictví George, ale také k prokazování identity při online komunikaci se státem. 

„Dosud bankovní identitu alespoň jednou využilo téměř 200 tisíc klientů Spořitelny. Od ledna 2021 klienti provedli celkem jeden milion přihlášení skrze bankovní identitu, aby měli přístup ke službám třetích stran,” říká Martin Medek, šéf pro otevřené bankovnictví v České spořitelně.

Ve druhém čtvrtletí se banka zaměřila na zpřístupnění bankovní identity k online ověřování totožnosti zákazníků i soukromým firmám. Aktuálně nabízí ověření totožnosti u desítek firem z oblasti pojišťovnictví, telekomunikací, dodavatelé energií či e-shopy. Jejich počet bude v následujících měsících nadále přibývat.

„Do konce roku chceme umožnit ověření pomocí bankovní identity u více než stovky firem. Vycházíme ze zkušeností zemí, kde už podobné řešení poskytují, jako je třeba Belgie, Norsko nebo Švédsko,“ říká Martin Medek a dodává: „Bankovní identita od Spořitelny je vůbec nejrozšířenějším prostředkem pro přístup k digitálním službám státu. Navíc sledujeme, že naši klienti mají o využívání bankovní identity k online prokazování totožnosti větší zájem, než je tomu u ostatních bank. Polovinu ze všech přihlášení skrze bankovní identitu tvoří naši klienti. V případě ověřování identity u soukromých firem je tento podíl ještě větší a mezi bankami máme podíl přes 60 procent,” doplňuje Martin Medek.

Vice podrobností o Bankovní identitě na https://www.csas.cz/bankovni-identita

linka