Přichází nová éra dárcovství ve veřejném a neziskovém sektoru. Již žádné kasičky a schránky na mince a bankovky. Nově bude stačit přiložit platební kartu, mobilní telefon nebo chytré hodinky k tzv. donátorskému totemu, který funguje jako přenosný platební terminál pro bezhotovostní transakce. První totem pro snadné bezkontaktní platby umístila v těchto dnech Česká spořitelna v rámci pilotního projektu v Kostele Nanebevzetí Panny Marie v Neratově. Samoobslužný platební terminál mohou využívat nejen dobročinné organizace či církve, ale i například nemocnice pro výběr regulačních poplatků nebo úřady pro platby správních poplatků. Na platebním řešení spolupracuje Spořitelna ve spolupráci s Global Payments, zařízení dodává firma Telmax.

„Jsme úplně první velkou bankou na trhu, která dokáže klientům z veřejného a neziskového sektoru připravit na míru unikátní samoobslužný terminál s atraktivním vzhledem a možnostmi individuálního nastavení. Platební terminál vyniká jednoduchým a intuitivním ovládáním, umožňuje tisknout účtenku a poskytuje dokonalý přehled o transakcích a jejich správu na webovém portálu,” říká Petr Chlupáč, bankovní poradce pro veřejný sektor v České spořitelně a pokračuje: „Digitalizace služeb ve veřejném a neziskovém sektoru je jednou z našich priorit a inovativní platební metody jsou jednou z cest, jak ji naplňovat. Věřím, že se samoobslužný platební terminál v Neratově osvědčí a brzy ho nabídneme i na dalších místech,” dodává Petr Chlupáč.

„Totem jsme dlouho testovali a jeho nasazení do reálného provozu bohužel několikrát odsunuli kvůli covidu. Mám radost, že ho jako první můžeme poskytnout našemu dlouholetému klientovi, kterým je Sdružení Neratov. Jeho návštěvníci budou moci darovat peníze bezkontaktní formou během srpna a září,“ dodává Otto Mach, manažer Sociálního bankovnictví.

„Reagujeme na stoupající oblibu placení kartou. Díky bezobslužným terminálům dáváme lidem možnost podpořit svoji církev, oblíbenou neziskovku či zaplatit poplatky i bezkontaktně,” doplnil Petr Savara z Global Payments.

Platební bezkontaktní terminál lze snadno ovládat prostřednictvím dotykového displeje. Pokud bude chtít kdokoliv z dárců například věnovat příspěvek nějaké charitativní organizaci, vybere si z několika přednastavených částek, případně zadá částku podle svého uvážení. Na podobném principu může zařízení fungovat i v nemocnicích na, úřadech nebo kdekoliv, kde je v dosahu mobilní signál nebo je možné zařízení připojit k internetu. Pro potřeby konkrétní neziskové organizace lze i částky nastavit individuálně na míru.

Bezhotovostní platby jsou trendem, které zejména v posledních dvou letech rychle akcelerují. Ze statistik České spořitelny vyplývá, že již více než polovina plateb klientů probíhá právě bezhotovostně. Zároveň roste počet klientů, kteří mají údaje o své kartě uloženy v mobilní zařízení a využívají jednu ze služeb Apple Pay či Google Pay. Mobilní telefon používá při placení již téměř půl milionu klientů České spořitelny, což je přibližně polovina ze všech klientů, kteří mají na svém telefonu mobilní bankovnictví George.

Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:

Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS 
Tel.: +420 775 011 550
E-mail: fhruby@csas.cz
E-mail: tiskovecentrum@csas.cz    
                                                                    

Profil České spořitelny

Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,5 milionu klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.

  • Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti retailových i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
  • Naše internetové a mobilní bankovnictví George má 1,8 milionu uživatelů a je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
  • Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok v průměru 60 miliónů korun.