Česká spořitelna připravuje od počátku příštího roku univerzální „klíč“ jehož prostřednictvím se budou moci klienti přihlašovat k čerpání různých online služeb. Spořitelna získala od ministerstva vnitra akreditaci, která umožní využívat bankovní identitu k plošné identifikaci lidí v online prostoru. Klienti banky tak budou mít možnost přihlašovat se i k nebankovním online službám stejně jednoduše, rychle a bezpečně, jako se v současnosti hlásí do svého internetového bankovnictví.

"Bankovní identita je moderní nástroj pro ověření totožnosti v online prostředí. Usnadní nám komunikovat z domova s úřady i soukromými společnostmi. Je to v podstatě nová digitální občanka, pomocí které jednoduše online ověříte svou identitu nebo si pohodlně sjednáte služby a produkty. Budete ji moci využít také jako univerzální způsob pro přihlášení do e-shopů, aplikací a klientských zón institucí a firem. Nemusíte nikam chodit. Nemusíte si pamatovat spoustu přihlašovacích údajů. Stačí se digitálně přihlásit do České spořitelny tak, jak jste zvyklí," říká Petr Zíma, product owner ze squadu Bankovní identita a obchodní model.

V první fázi, od počátku příštího roku, budou moci lidé využívat svoji bankovní identitu k přihlašování se k online službám státu poskytovaným na Portále občana. Budou si tak moci např. ověřovat stav bodů ve své kartě řidiče.

V další fázi v průběhu roku 2021 umožní Česká spořitelna třetím stranám (firmám), aby prostřednictvím společnosti Bankovní identita a.s. ověřovaly klienty ve svých procesech prostřednictvím bankovní identity. Díky tomu si například budou moci klienti spořitelny jednoduše a plně digitálně uzavírat nové smlouvu s poskytovateli energií, telefonními operátory a dalšími společnostmi.