Česká spořitelna připravuje od počátku příštího roku univerzální „klíč“ jehož prostřednictvím se budou moci klienti přihlašovat k čerpání různých online služeb. Spořitelna získala od ministerstva vnitra akreditaci, která umožní využívat bankovní identitu k plošné identifikaci lidí v online prostoru. Klienti banky tak budou mít možnost přihlašovat se i k nebankovním online službám stejně jednoduše, rychle a bezpečně, jako se v současnosti hlásí do svého internetového bankovnictví.

"Bankovní identita je moderní nástroj pro ověření totožnosti v online prostředí. Usnadní nám komunikovat z domova s úřady i soukromými společnostmi. Je to v podstatě nová digitální občanka, pomocí které jednoduše online ověříte svou identitu nebo si pohodlně sjednáte služby a produkty. Budete ji moci využít také jako univerzální způsob pro přihlášení do e-shopů, aplikací a klientských zón institucí a firem. Nemusíte nikam chodit. Nemusíte si pamatovat spoustu přihlašovacích údajů. Stačí se digitálně přihlásit do České spořitelny tak, jak jste zvyklí," říká Petr Zíma, product owner ze squadu Bankovní identita a obchodní model.

V první fázi, od počátku příštího roku, budou moci lidé využívat svoji bankovní identitu k přihlašování se k online službám státu poskytovaným na Portále občana. Budou si tak moci např. ověřovat stav bodů ve své kartě řidiče.

V další fázi v průběhu roku 2021 umožní Česká spořitelna třetím stranám (firmám), aby prostřednictvím společnosti Bankovní identita a.s. ověřovaly klienty ve svých procesech prostřednictvím bankovní identity. Díky tomu si například budou moci klienti spořitelny jednoduše a plně digitálně uzavírat nové smlouvu s poskytovateli energií, telefonními operátory a dalšími společnostmi.

linka

Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:

Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS 
Tel.: +420 775 011 550
E-mail: fhruby@csas.cz
E-mail: tiskovecentrum@csas.cz    
                                                                    

Profil České spořitelny

Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,6 miliónu klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.

  • Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti klientských i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
  • Jsme jedinou bankou na trhu, která umožňuje získat půjčku zcela online, aniž by žadatel musel být naším klientem.
  • Naše internetové a mobilní bankovnictví George je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
  • Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok v průměru 60 miliónů korun.