Tento postoj se odráží i v postupném odkladu nákupů a pořizování nových věcí či zážitků. Výrazně méně jsme začali sledovat „nabídky“ (pětinásobný pokles), méně zmiňujeme i slovo „nový“ (více než dvojnásobný pokles).
Přestože lidé vyhledávají návrat k „normálu“, jsou si vědomi, že se životní standardy budou měnit. Slovo „změna“ zaznívalo v dubnu v porovnání s březnem v konverzacích lidí 1,5x častěji. Zcela zásadní je ale pro Čechy dozvídat se pravdu (její výskyt byl ve více než 220 tisících konverzací a byl častější i než výraz karanténa) a také život v demokracii (zmínky o ní se během měsíce více než zdvojnásobily).
Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:
Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS
Profil České spořitelny
Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,6 miliónu klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.
- Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti klientských i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
- Jsme jedinou bankou na trhu, která umožňuje získat půjčku zcela online, aniž by žadatel musel být naším klientem.
- Naše internetové a mobilní bankovnictví George je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
- Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na systémové změny ve vzdělávání a v sociálním podnikání. Do podpory projektů v těchto oblastech a dalších obecně prospěšných programů investuje každý rok v průměru 60 miliónů korun.