Garmin Pay Česká spořitelna

Mobilem či hodinkami platí již přes 120 tisíc klientů Spořitelny

Od dnešního dne mohou klienti České spořitelny platit bezkontaktně i pomocí chytrých hodinek s Garmin Pay a Fitbit Pay. Do mobilní aplikace v telefonu stačí zadat údaje o kartě Visa nebo Mastercard a aktivovat si ji pro placení hodinkami. Spořitelna tak po spuštění Apple Pay a Google Pay doplňuje nabídku bezkontaktních platebních metod, při kterých není nutné mít u sebe fyzicky plastovou kartu.

Zájem klientů o placení pomocí chytrých telefonů a hodinek je obrovský. Bezkontaktní platby jsme poprvé spustili před rokem prostřednictvím vlastní aplikace Poketka a po letošním rozšíření platebních metod o služby Apple Pay či Google Pay se počet klientů, kteří platí mobilním zařízením, zvýšil na více než 120 tisíc,” říká Jan Hailich, manažer platebních řešení v České spořitelně a dodává: „Spuštěním Garmin Pay a Fitbit Pay doplňujeme nabídku bezkontaktních plateb o všechna nejmodernější řešení, která jsou na trhu k dispozici.”

Možnost snadného bezkontaktního placení prostřednictvím Apple Pay nabídla Spořitelna mezi prvními bankami na trhu, a to před osmi měsíci (19. února 2019). Od té doby si klienti prostřednictvím aplikace Apple Pay zdigitalizovali více než 120 tisíc platebních karet (88 tisíc klientů). Službu Google Pay banka spustila na začátku letošních prázdnin (2. července 2019). Od té doby ji využívá již 30 tisíc klientů.

Další zajímavosti:

  • Chytré hodinky Apple Watch používá přibližně pětina ze všech klientů České spořitelny, která si službu Apple Pay aktivovala.
  • Celkový počet transakcí s Apple Pay uskutečněných na platebních terminálech, v internetových obchodech a při výběrech z bankomatů dosáhl 7,2 milionu. Objem transakcí za osm měsíců činí téměř 3,5 miliardy korun.
  • Klienti přes Google Pay za necelé tři měsíce provedli 625 tisíc transakcí v celkovém objemu 286,9 milionu korun.
  • Průměrná výše jedné platby prostřednictvím Apple Pay se pohybuje okolo částky 500 Kč, což je přibližně o 40 Kč více, než u Google Pay.

Klienti České spořitelny mohou i nadále využívat mobilní aplikaci Poketka. Sice s ní již od začátku listopadu nebude možné platit (možnost placení nahrazuje služba Google Pay), ale lze s ní vytvořit jednorázové virtuální karty pro bezpečné platby na internetu nebo využívat slevový program, který vrací část peněz z nákupu zpět na klientův účet. Aplikaci banka rovněž nadále používá pro testování nových služeb, které se později mohou objevit v mobilním bankovnictví.

Kromě mobilních plateb umožňuje Česká spořitelna klientům s telefony a zařízeními s operačním systémem Android a iOS i bezkontaktní výběry z bankomatů pomocí technologie NFC. V současnosti je možné bezkontaktně vybírat na více než 600 bankomatech Spořitelny vybavených bezkontaktní čtečkou.

Více o bezkontaktních platbách na https://www.csas.cz/cs/osobni-finance/ucty-karty/karty-platby-mobilem.

linka

Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:

Filip Hrubý
Tiskový mluvčí ČS
Tel.: +420 775 011 550
E-mail: fhruby@csas.cz

E.mail: tiskove_centrum@csas.cz
Tel.: +420 731 647 004                                                                         

Profil České spořitelny

Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést jednotlivce, firmy a celou společnost k prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s takřka 5 milióny klientů a zároveň bankou nejdostupnější - disponujeme největší sítí poboček a bankomatů. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků od individuálních klientů a malých a středních firem až po velké korporace a veřejný sektor. Máme významnou roli v poskytování služeb v oblasti finančních trhů. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.

  • Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti klientských i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
  • Jsme jedinou bankou na trhu, která umožňuje získat půjčku zcela online, aniž by žadatel musel být naším klientem.
  • Naše internetové a mobilní bankovnictví George je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
  • Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací u nás, klade důraz na systémové změny ve vzdělávání a sociálním podnikání. Ročně do rozvoje naší občanské společnosti investuje zhruba 60 mil. korun.