Souhlas s domácím inkasem

Poslední aktualizace 26.11.2025

Pokud chcete využít pro opakující se platby inkaso, je nutné udělit bance souhlas, že může potřebnou částku poslat z vašeho účtu na uvedený účet příjemce. Souhlas s inkasem nastavíte v George Business podobně jako příkaz k inkasu nebo trvalou platbu.

Nastavení souhlasu s domácím inkasem

  1. Klikněte na „Nový příkaz“

    Z nabídky, která se rozbalí, vyberte „Souhlas s inkasem“. Otevře se formulář k vyplnění.

    Příkaz k inkasu dostupný z levého menu Příkaz k inkasu dostupný z levého menu
  2. Zvolte účet plátce

    Do účtu plátce se automaticky načte primární účet, ze kterého provádíte platby. Účet můžete změnit pomocí tlačítka „Změnit“. Pokud máte v daném pracovním prostoru k dispozici více účtů, zobrazí se vám seznam, ze kterého můžete účet vybrat.

  3. Název příjemce (volitelné)

    Název příjemce u souhlasu s inkasem není povinný. Kliknutím na kolonku „Název příjemce“ ale můžete vybrat příjemce z uložených kontaktů. Tím se automaticky načte i číslo účtu příjemce.

  4. Číslo účtu

    Pokud jste nevyužili možnost vložení čísla účtu z uložených kontaktů, zadejte ručně celé číslo účtu a kód banky (lze vybrat ze seznamu kódů bank).

  5. Volitelná pole

    Volitelně je možné zadat do příkazu následující údaje:

    – Název souhlasu – k rozlišení souhlasů, pokud jich je více 

    – Variabilní symbol

    – Konstantní symbol

  6. Limit jedné inkasní platby

    Napište maximální částku v českých korunách, která může být stažena v rámci jedné inkasní platby.

  7. Měsíční limit inkasa

    Volitelně můžete zadat maximální částku, která může být stažena inkasem v jednom kalendářním měsíci.

  8. Datum platnosti souhlasu

    Po kliknutí do políčka „Platnost od“ se zobrazí kalendář, ve kterém můžete vybrat datum počátku platnosti. V případě, že datum nezadáte, souhlas bude platný od nejbližšího možného data.

    Zadání konce platnosti (políčko „Platnost do“) je nepovinné. Souhlas s inkasem bude platný buď do data, které zde uvedete, nebo dokud jej nezrušíte.

  9. Uložit souhlas s inkasem

    Pokud souhlas s inkasem nechcete ihned potvrdit, je možné jej uložit. Následně se zobrazí v přehledu příkazů v sekci Souhlasy s inkasem v záložce K podpisu

  10. Potvrzení souhlasu

    Abyste mohli přejít rovnou k autorizaci souhlasu, klikněte na tlačítko „Potvrdit“.

  11. Zobrazí se obrazovka Kontrola a potvrzení, kde si můžete údaje souhlasu ještě jednou zkontrolovat. Poté souhlas s inkasem potvrďte pomocí mobilní aplikace George Business.

Přehled souhlasů s inkasem

K přehledu souhlasů s domácím inkasem se dostanete přes položku „Přehled příkazů“ v levém menu. Dále klikněte na „Souhlasy s inkasem“. Otevře se přehled všech souhlasů s inkasem, které čekají na podpis (záložka K podpisu).

Z této obrazovky můžete vytvořit nový souhlas s inkasem pomocí tlačítka „+ Souhlas s inkasem“ v pravém horním rohu.

Filtrování souhlasů s domácím inkasem

V přehledu souhlasů s inkasem je k dispozici filtrování. Filtrovat můžete podle:

  • Účtu příjemce – Napište číslo účtu příjemce bez kódu banky.
  • Účtu plátce – Vyberte účet plátce z nabídky.
  • Variabilního symbolu – Napište variabilní symbol, pokud byl součástí souhlasu.
  • Limitu – Zadejte částku limitu (od–do) jedné inkasní platby.
Filtrování souhlasů s domácím inkasem Filtrování souhlasů s domácím inkasem

Úprava souhlasu s domácím inkasem

Upravit lze pouze aktivní souhlasy s domácím inkasem z běžného účtu.

V seznamu aktivních souhlasů s inkasem vyberte požadovaný souhlas a klikněte na tlačítko „Upravit". Ve formuláři, který se otevře v pravé části obrazovky, proveďte požadované změny a potvrďte je.

 

Smazání souhlasu s domácím inkasem

Pro smazání souhlasu s inkasem postupujte následovně:

Oprávnění k souhlasu s domácím inkasem

  • Pro zadání nového souhlasu s inkasem musí mít uživatel přidělené oprávnění Zadávat platební příkazy nad daným účtem.
  • K potvrzení souhlasu s inkasem je potřeba mít oprávnění Podepisovat platební příkazy nad daným účtem. 
  • K náhledu na seznam souhlasů k inkasu bez možnosti jejich nastavení, úpravy či podepsání je nutné mít oprávnění Zobrazovat zůstatky a transakční historii nad daným účtem.