V únoru vám George Business přináší další várku novinek, od slučování datových výpisů a nastavování nových frekvencí zasílání, až po možnost nastavení oprávnění k FX produktům nebo jednodušší přístup k žádosti o novou kartu.
Únor: datové výpisy, import příkazů, FX operace a nová karta
Poslední aktualizace 01.10.2025
Datové výpisy
Hromadné stahování datových výpisů stejného formátu
Datové výpisy, které jsou ve stejném formátu, můžete stahovat hromadně. Výpisy se automaticky sloučí do jednoho souboru, který není nutné rozbalovat. Při sloučení se výpisy seřadí podle data (nejnovější jako první).
- Podporované formáty jsou ABO, CSV, XML a MT940.
- Nepodporované formáty jsou SEPA XML a PDF.
- Výsledný soubor má název: Export_multi_<datum>_<čas>.<přípona>.
Frekvence datových výpisů
Frekvenci datových výpisů můžete u některých účtů nastavit na týdenní nebo měsíční. Pokud některá z těchto frekvencí není u konkrétního účtu možná, v nabídce se nezobrazí.
Import příkazů
Nově můžete nahrát až 500 příkazů v jednom souboru. Podporované formáty jsou ABO (.kpc), .cfd, a SEPA XML (pain.001).
Dále je nově možné importovat soubor ve formátu .csv u příkazů v cizích měnách (SWIFT platby). Formát .csv se chová stejně jako v BUSINESS 24. S ohledem na novou regulaci ISO tedy nedošlo k žádným změnám.
Oprávnění k provádění FX spotových operací
Administrátoři mohou nově disponentům nastavovat oprávnění k provádění devizových operací. Na horní liště vpravo klikněte na ikonu profilu, dále v části „Firemní nastavení“ na „Oprávnění“ a následně vyberte kategorii „Obecné“ a „Produkty finančního trhu“. Více o devizových operacích najdete v článku FX Spotové operace.
Žádost o novou kartu v sekci karet
Pokud jste správce karet, k žádosti o vydání nové platební (debetní) karty se dostanete z detailu běžného účtu a nově také z přehledu karet.
Do přehledu karet se dostanete buď přes vlastní sekci „Karty“ na hlavní stránce George Business, nebo přes položku „Karty“ v levém menu. V pravém horním rohu pak stačí kliknout na tlačítko „Zažádat o novou kartu“, které otevře formulář k vyplnění žádosti.
Více informací naleznete v sekci Karty.
Provedené a neprovedené platby
Možnost promazání sekce „Neprovedené“ platby
Na hlavní obrazovce v sekci „K vyřízení“ se zobrazují neprovedené platby po dobu 30 dní. Nově je možné sekci promazat křížkem a platby se budou načítat znovu ode dne promazání.
Doba zobrazení neprovedených a provedených plateb v přehledu
Provedené a neprovedené zadané příkazy se v Přehledu příkazů zobrazují po dobu 7 dní od ne/provedení. Odtud můžete platbu provést znovu. Starší platby naleznete v transakční historii daného účtu.
Platby bez vyplněného data splatnosti
Pokud nevyplníte datum splatnosti u jednorázové platby, George odešle platbu co nejdříve. V přehledu příkazů u takové platby místo data splatnosti uvidíte ⓘ. Po najetí kurzorem na ikonu se zobrazí text: „Pokud nezvolíte datum provedení platby, odešlu ji co nejdříve“.