Jak zmapovat podnikatelský terén, než uvedeme službu na trh

Možná se to nezdá, ale podnikání má leccos společného s horskou expedicí. Obojí si žádá vytrvalost a chuť zdolat cíl bez ohledu na momentální nepohodlí. Často se také mluví o odvaze, ale rozvaha je tady důležitá úplně stejně.

Než vstoupíte na trh, nejdřív ho pořádně prozkoumejte. Definujte si, kdo jsou vaši zákazníci, jaké mají potřeby a co jim chcete nabídnout. Také se podívejte na konkurenci – jaký má podíl na trhu, kde jsou její silné stránky a v čem má naopak slabiny, kterých můžete využít.

Víme, že nelze překonávat konkurenty úplně ve všem. Namísto toho se může vyplatit vybrat si jednu oblast, ve které chcete být nejlepší, a na tu upnout všechny síly. Lidé spolehlivě ocení, když se podnikatel snaží vyřešit nějaký jejich problém lépe a inovativněji než jiné firmy.

Znát svého zákazníka a vycházet mu vstříc je základ. Od toho se pak také odvíjí marketingové kanály, kterými je dobré službu nebo produkt komunikovat a podporovat.

Takže zatímco starší cílovou skupinu spolehlivě osloví klasické letáky do schránek, na mladší se zase vyplatí cílit více v on-line prostředí. Obráceně by to fungovalo hůře. Zákazníkovi se zkrátka musí přizpůsobit nejen produkt, ale i způsob jeho komunikace. Dobře zvládnutý marketing se hodí vždycky a dokáže byznysu výrazně pomoci.

Stále platí, že když si zákazníci doporučují váš produkt navzájem, je to lepší než jakákoli reklama. A navíc vás to nic nestojí.

Mohlo by vás zajímat

Chybí vám finance? Půjčíme vám na rozjezd