Jak být na trhu potřeba

Snažte se odhadovat budoucí trendy, které vaši zákaznici budou potřebovat a oceňovat. Dobrý produkt nebo služba má mít za cíl uspokojení nějaké existující zákaznické potřeby. Lidé totiž obvykle preferují ten produkt, který má na rozdíl od ostatních nějakou přidanou hodnotu, řeší jejich konkrétní problém a přináší něco navíc. Každý si zapamatuje spíše to, co předčilo jeho očekávání a přineslo nějaký zážitek.

Pokud znáte potřebu svých zákazníků, můžete být inovativnější v jejím naplnění a poskytnout jim tak větší přidanou hodnotu než vaše konkurence.

Potřebnost každého produktu na trhu se dá dobře ověřit jednoduchou otázkou, kterou můžeme pravidelně pokládat svým typickým zákazníkům i zaměstnancům – co byste dělali, kdyby náš produkt nebo služba nebyly? Chybělo by vám něco, nebo byste si dokázali poradit bez nich?

Vyplatí se být zvídavý a s prosbou o byznysové rady oslovovat zkušenější podnikatele. Ptejte se na rady a tipy lidí, kteří ve vašem oboru něco dokázali. Většina z nich se s vámi ráda podělí o zkušenosti i know-how, které člověk ze žádné příručky nevyčte. Knížky jsou sice skvělé, ale diskutovat s nimi prostě nemůžete. Nebojte se o tom diskutovat i se svým bankéřem, který má zkušenosti s řešením různorodých podnikatelských záměrů.

Mohlo by vás zajímat

Chybí vám finance? Půjčíme vám na rozjezd.