Firma a budování značky. Jak pracovat s vědeckými fakty? 

11. srpna 2020

Transparentnost, bezpečnost, pozitivní vztah k životnímu prostředí. Hodnoty, kterými se chce prezentovat stále větší počet značek. Snahu firem o společenskou zodpovědnost a udržitelný rozvoj ale může narušit neopatrné zacházení s odbornými studiemi. Na co si dát pozor, když svou značku opíráte o vědu?

Na konci května publikoval redaktor zpravodajského serveru Vox Sean Illing rozhovor s Davidem Michaelsem, americkým profesorem z katedry veřejného zdraví na Univerzitě George Washingtona. Ten pracoval také jako epidemiolog a je uznávaným autorem textů o manipulaci s vědeckými informacemi ve veřejném prostoru.

Michaels sleduje, jak se v americké společnosti zachází s vědeckými fakty, které by měly sloužit jako základ pro nezbytné regulace v oblasti veřejného zdraví a životního prostředí. V nejnovější knize The Triumph of Doubt: Dark Money and the Science of Deception popisuje, jak řada amerických korporací v minulosti cíleně vytvářela pochybnosti o vědě a odborných znalostech, aby bránila zavádění nových regulací.

Text vyšel krátce poté, co společnost Johnson & Johnson po letech soudních sporů o škodlivost svých výrobků oznámila, že přestane používat mastek s azbestem. Sean Illing si proto položil otázku: Znamená to další krok směrem k větší zodpovědnosti firem? 

Mohlo by vás ještě zajímat